Alla inlägg den 10 september 2008

Av Lisa Ullström - 10 september 2008 23:54

Under mina tre år på gymnasiet pluggade jag väldigt sällan, vilket jag ångrar idag men nu har jag ju min andra och förhoppningsvis så blir det sista chans (och att jag klarar av det såklart)! Jag har nu börjat plugga, gjort mina läxor, antecknar på lektioner och sköter skolan! Idag har jag pluggat mina glosor i Spanska och dem var lätta så det var inget problem! Pluggade även Matematik och jag behövde inte ens hjälp! Känns riktigt bra! Nu är det dags att sova, upp tidigt i morgon som gäller! Nu får ni sova gott!



Att göra lista för den närmsta tiden:


* Plugga ofta och lite!
* Börja träna

* Jobba varje jobbdag utan att ta ledigt (om det inte är för något speciellt)

* Försöka spara pengar (vad vet jag inte direkt till men man vet ju aldrig om man impulsivt vill resa, köpa något till hemmet o.s.v

* Lägga mig tidigare så jag inte är så förbannat trött


/L!

Av Lisa Ullström - 10 september 2008 21:46

Dagens tillbaka: Tillbaka i mitt lugna liv med en lång powenap, matlagning och lugn hemmakväll med film och mys!
Dagens förmiddagstillstånd: Trött men ändå uppmärksam i skolan!
Dagens "jag skäms för mig själv": Dagen eftersmink och sunkiga myskläder!
Dagens erbjudande från mig: Jag erbjuder mig att träna men ni verkar vilja se mig fet, haha!?
Dagens hum: Var batmatfilmen = The dark knight bra eller inte?
Dagens mat: Potatisgratäng och lövbiff!
Dagens - jag tycker: Att sekunder, timmar, dagar, veckor, månader och år paserar alldeles för fort!
Dagens berg: Ett berg av smink i vardagsrummet men nu bortstädat! Äntligen!
Dagens billiga: Gratis pluppar till hörlurarna! Taack!!!


Nu har jag och Johan kollat på film, Batmat the dark knight till det åt vi mat som Johan faktiskt hade lagat och det var jättegott! Klockan är snart tio så jag ska sätta igång med mitt pluggande så jag kan visa upp mina läxor i morgon! Efter det ska vi kolla på dagens idolavsnitt och sen blir det väl sova. Har en rätt lång skoldag i morgon och ska försöka träffa tjejerna i morgon och fixa lite grejer! På kvällen ska jag jobba är planen iallafall! Nu måste jag ta tag i pluggandet, glosor tills i morgon och dem måste jag lära mig! :) / L !

Av Lisa Ullström - 10 september 2008 18:19

Jag deckade totalt. Sprang runt och städade lite i lägenheten och skulle precis gå och bädda sängen. Johan sprang till sovrummet och slängde ner mig i sängen och jag somnade typ på en gång medans han gick och spela. Jag vet inte hur länge jag decka men kanske blev en och en halv timme. Nu är jag iallafall vaken igen, lite piggare, lite gladade och framför allt lite trevligare. Jag är mig själv igen. Nu ska vi laga mat och sen ska jag plocka rätt lite igen så det är fint här och sen blir det lugnt med film och sist så måste jag verkligen plugga! Har två läxor i morgon: Spanska och Matematik! Viktigt viktigt!

Av Lisa Ullström - 10 september 2008 14:27

Fem SKULLE

Skulle du vilja vara längre?
Nej, 1.68 eller vad det är räcker.

Skulle du vilja väga mer? Hell no!
Skulle du bli arg om din pojkvän gjorde slut? Nej? Arg är väldigt fel ord!

Skulle du vilja ha sex med en kändis? Absolut inte!
Skulle du vilja dricka dig full nu? Ja, vore gott!



Nio KAN

Kan du röra på öronen?
Ja, lite!
Kan du slicka dig på näsan? Nej!
Kan du kolla i kors med ögonen?  Jag försöker men det går liksom inte.
Kan dina föräldrar lita på dig? Ja.
Kan du låta bli att prata på 4 timmar? Ja!
Kan du vara på fest utan att dricka? Ja, det kan jag men inte så jävla kul!

Kan dina vänner lita på dig? Ja.
Kan du tänka dig att pierca naveln? Har piercat den a long time ago!

Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar? Ja, men det blir svårt!

Tio HAR

Har du någonsin ljugit för dina föräldrar?
Ja.

Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? Givet!

Har du ett syskon? Ja (halv).
Har dina föräldrar ljugit för dig? Ja.
Har du redan tröttnat på dom här frågorna? Faktiskt.

Har du borstat tänderna den senaste timmen? Nej.
Har du funderat på hur det skulle vara att testa droger? Ja, men jag skulle aldrig testa. Det är skillnad!

Har du ljugit på någon fråga än då? Nej!


Femton VEM
Vem är din bäste vän?
Jag har några få bästa vänner!

Vem älskar du? Johan, mina vänner, min familj.

Vem är den bästa artisten?  Jedi mind tricks!

Vem pratade du senast i telefon med? Madelen
Snyggast i världen? Snyggast i världen? Beyonce fan!
Vem är snällast i världen? Madelen och Ronja rakt av!

Vem vill du prata med? Det ni ;)

Vem sov du med senast? Johan!
Vem såg du full senast? Jennie.
Vem vet allt om dig? Ingen.

Vem kysste du senast? Johan!
Vem kramade du senast? Johan!
Vem kan berätta allt för dig? Mina vänner och min pojkvän.
Vem kan du berätta allt för? Johan och vissa av mina vänner.
Vem hatar du? Jag hatar att hata men jag hatar för att jag inte kan låta bli att hata men jag tänker inte säga vem jag hatar! Haha ;)

Av Lisa Ullström - 10 september 2008 14:04

Vimmelbild från Satin igår! Mario med två tjejer :)

Bilden är under är bild från back in the days på mig och Jasmie :) (Frimis)

Av Lisa Ullström - 10 september 2008 13:54

Hej på er! Jag fick för mig att det var Torsdag idag men ack så fel jag hade, är ju bara Onsdag! Jag som tänkte ta ett glas vin och sen dra med mig Jonna till Harrys men det blev inget med det inte. Johan plockade iallafall upp mig i skolan och vi åkte och handlade lite! Nu är vi hemma, tar det lugnt och ska snart städa lite. Sen blir det laga mat, ta det lugnt och kolla film :) Skönt att bara ta det lugnt, börjar tidigt i morgon! Ska hinna plugga Matematik A och Spanska steg tre också! Jag börjar fan bli duktig :D

Av Lisa Ullström - 10 september 2008 10:46

 

Idag har jag pratat med min älskade och mycket saknade vän Madelen. Var för längesen vi träffades nu så vi ska troligtvis ses både i morgon och på Fredag. I morgon ska vi nog mest chilla (om vi hinner ses) om på Fredag kanske tjejerna ska till Kåren! Vore så jävla guld! I morgon kväll ska jag förresten jobba på Harrys! :) Vilket gör att jag är ledig på Söndag och det ska bli riktigt skönt eftersom att jag ska jobba både Fredag och Lördag i helgen :) Söndagen får bli mys och pluggdag!! :)

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards