Alla inlägg under november 2008

Av Lisa Ullström - 30 november 2008 23:16

Johan bangade filmen, men det är lika bra för jag behöver sova. Tänkte gå upp lite tidigare i morgon och plugga. Börjar ju inte förens 13:00 så jag har ju lite tid på mig. Har pratat med Madeleine också och på Torsdag ska vi troligtvis ta en fika på stan och sen se om vi hittar något roligt! Natti!

Av Lisa Ullström - 30 november 2008 22:37

Det har varit en riktigt mysig kväll. Johan och jag åkte till Maxi och handlade mat och sen svängde vi förbi Maxim i Haga och hyrde två filmer som vi får ha i två dygn. Esa jobbade och filmerna blev: Many Lane, en skräckfilm och sen min absoluta favorit komedi: Little man. Det är verkligen min humor på hög nivå! Hur som helst så när vi kom hem hoppade jag in i duschen och precis när jag stod i köket med en handduk på huvet och en runt mig och skärde gurka och tomat i köket så kom Tobbe och Emma hit. Killarna hjälpte först till med maten men vi körde iväg dom till datorerna i stället. Dom fick göra det dom är bäst på medans vi fixade maten. Det blev som sagt tacos. Hur gott som helst! Till maten kollade vi på Little man och jag garvade som fan, sjukt rolig film. När vi hade ätit klart var klockan ca kvart i nio och jag diskade medans vi pausade filmen och väntade på Sanningens ögonblick. Kollade på Sanningens ögonblick gjorde jag och Emma medans killarna spelade på datorerna. Efter Sanningens ögonblick satte vi oss och kollade klart på Little man och käkade glass. Slutet är ju sjukt roligt i den filmen alltså! Det har varit en guld kväll, älskar dessa sköna Söndagar när vi spenderar lite quality time tillsammans.


Vet inte om vi ska sova nu när Tobbe och Emma går hem eller om vi ska slå på den andra filmen men det visar sig.


I morgon ska jag, Johan och Evelina åka till Gällersta och tända ljus för Roy. Efter det ska vi äta mat hos mina föräldrar och sen blir det hem, plugga, ta det lugnt och så där. Hoppas ni haft en bra kväll. Nu börjar nedräkningen mot julafton och i morgon börjar en ny vecka igen. God natt, L!

Av Lisa Ullström - 30 november 2008 16:41

Foto: jag!

Av Lisa Ullström - 30 november 2008 15:51

Jag kände att jag var tvungen att skriva detta: Rest in Peace, Roy!

Jag kände inte dig, Roy men vi umgicks mycket tillsamans med bland andra Rikard och Totte när vi var små och jag blir påverkad eftersom att vi ändå varit barndomskompisar. Må du vila i frid.


Foto: jag!


Dessutom när jag ändå har loggat in och börjat skriva så vill jag inte skriva ett alltför dystert inlägg så jag kan ju skriva lite mer när jag ändå är här. Dom senaste dagarna har jag jobbat som vanligt, shoppat lite, spenderat tid med tjejerna, bland annat älskade Erika som varit på besök i Örebro över helgen. Shoppade lite julklappar, hälsat på en vän som inte mår något vidare bra, fått trevliga sms nere från Malmö och hunnit ta det lugnt. I Fredags på jobbet var jag lite smått trött men ändå på bra humör. Det var länehelg och lite överdrivet mycket folk men det var bara att köra ändå tills folk började äckla sig. Kvällen slutade med att jag skällde ut tre äcklig jävla killar och sen drog där i från. Jag är inte sån som fnittrar eller skiter i om någon tar på mig på fel sätt. Jag sa mitt, exakt vad jag tyckte och med all rätt för min kropp är min kropp! Rakt av! Lördagen gick riktigt bra iallafall på Satin. Mycket folk, några man kände och det gick riktigt snabbt utan att jag ens behövde anstränga mig. På Björnis var det som vanligt svårare men det gick absolut.


Idag är det första advent och dagen ska spenderas med Johan, Emma och Tobbe. Det blir endast mys, matlagning, svullning och kolla film. Tacos ska vi bjuda på och vi ska om en stund åka iväg till Willys och Maxim för att handla och fyra filmer. Vi måste köpa köttfärs, glass, dricka, grönsaker och sådär till tacosen. Emma och Tobbe kommer vid sex någon gång. Ska bli riktigt mysigt! Längtar! :)


Måste skriva upp några nya låtar jag funnit riktigt hårt. Älskar dom väldigt mycket så here we go: Shontelle - Battle Cry, Elecrik Red - Drink In My Cup, T-Pain - Buy You A Drink, Jazmine Sullivan - Bust Your Windows, Busta Rhymes - I Got Bass, Pitbull - Krazy,  Rihanna Ft Justin Timberlake - Rehab, Keri Hilson Ft Lil Wayne - Turnin Me On, Busy Signal - Tic Tic Toc. Det var dom låtarna for now, fler kommer säkert. Ändast sköna RnB låtar den här gången och ingen thung hip hop.


 Foto: jag!


Har inte skrivit på flera dagar nu ju så ni får ha lite förståelse för att jag skriver så mycket. Tänkte skriva upp vad jag önskar mig i julklapp (bara för att och inte för att jag vill ha något ut av er, haha)! Nej, men jag och mina tjejer har bestämt oss för att inte köpa julklappar till varandra för det blir så jävla dyrt om man ska köpa till alla och julklappar, presenter o.s.v visar inte kärlek. Hur som helst så ser min önskelista ungefär ut så här:

* Har beställt kameran nu: Canon Eos 5D Mark 2 och jag skulle väldigt gärna vilja att mamma och pappa lägger en summa pengar så jag slipper betala hela själv men det visar sig på julafton.

* Önskar mig självklart Adidaskläder, utan tvekan. Det kommer jag troligtvis inte få eftersom att det är så svårt med storlekar och sånt men man kan ju alltid hoppas. I annat fall får jag väl önska mig pengar så jag kan dra till Adidas Store eller köpa lite feta Adidasgrejer på nätet.

* Behöver verkligen presentkort på STADIUM, måste köpa ännu ett par skor. Blir mitt tredje par av exakt likadana skor men det skiter jag i för det är dom skönaste skorna jag någonsin haft.
*
Mer än gärna presentkort på H&M, Åhlens, Kicks eller vad faan som helst, bara så jag kan köpa sminkgrejer. Jag hatar att betala för smink så då får jag önska mig i stället :)
* Macroobjektivet är nog det jag önskar mig mest! Verkligen. Det är mitt absoluta drömobjektiv så jag ska fortsätta hoppas.


Mer än så önskar jag mig inte just nu, vet dock att jag kommer få hörlurar för jag var med när Mamosh köpte dom. Hon försökte tvinga på mig dom men är det julklapp så är det :) Till Johan har jag fixat en riktigt fin present men kan självklart inte säga vad. Sen har jag köpt julklapp till Maja också och det vart två riktigt söta bodys med text på framtsidan. Mamma fyller ju på julafton också så till henne har jag faktiskt kommit på exakt vad jag ska ge och jag tror att hon kommer bli överlycklig.


Nu, ska jag och Johan röra oss mot Haga och hyra filmer. Handla ska vi göra på Ica Maxi i stället för dom har vissa saker som Willys inte har. Hoppas att resten av eran dag blir bra och att eran helg varit helt okey. Ensam hemma på Tv just nu också. Börjar komma lite julkänslor. Fastighetsägaren till vårat lägenhetshus har ställt en julgran på vår gård :) Mys! Kram på er, L!

Av Lisa Ullström - 28 november 2008 08:50

Det blir en väldigt kort bloggpause men den behövs. Jag har så mycket i mitt huvud och det är sånt jag inte kan skriva om här i bloggen. Det här är en fotoblogg med mina bilder men har ni sett några nya bilder den senaste tiden? Jag tänker hålla mig borta från bloggen ett tag och från datan över huvudtaget. Ska försöka satsa på det som är viktigt för mig i stället. /L!


Av Lisa Ullström - 28 november 2008 07:52

God morgon, jag har precis gått upp. Ska äta frukost, klä på mig, plugga och sen dra till skolan. Jobbade på Harrys igår och kom hem vid tolv ungefär har jag för mig. Jag är alltså trött. Förståeligt? Efter skolan ska jag direkt hem och sova ett tag. Vill orka med kvällen, ska ju jobba och det är ju lönehelg så då måste man vara utvilad. Nu ska jag äta frukost. Hej!

Av Lisa Ullström - 27 november 2008 15:57

Hade Matematik sista lektionen och det gick helt okey förutom psyket Amanda förstörde allt! Hon skicka virus till min mobil! Tönt! Hur som helst så drog jag upp på stan för att kolla på julklapp till Johan och det gick väl okey men ska kolla lite till :) Köpte en baggy t-shirt till mig själv! Kände att jag behövde det efter den här sjukt långa dagen haha! Nu är jag äntligen hemma, ska chilla, kolla på Tv, vila lite och sen fixa käk! Blir korv och mackaroner idag! Riktig svennemat! :) Gottis!

Av Lisa Ullström - 27 november 2008 11:08

Sitter i skolan, precis som förut. Precis ätit lunch med Jonna, Judith och Sofie. Ska ha Matematik om över en och en halvtimma. Pratar för övrigt med Johan i telefon och är så jävla uttråkad! Ska hem direkt efter skolan iallafall om jag inte springer förbi en affär på stan en snabbis. Vill fixa en grej så fort jag kan så det är klart men vi får se :)

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards