Alla inlägg den 11 november 2008

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 21:58

På Fredag innan jobbet blir det troligtvis Pacos med tjejerna eftersom att Erika kommer till Örebro och dessutom träffas vi andra tjejer så himla sällan nuförtiden! Saknar Erika så det gör ont och tiden räcker inte till för att träffas så nu äntligen kommer pärlan hit! Jag längtar!

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 21:57

Ätit mat och pluggat. Ska fixa mig och dra till jobbet nu. Det blir bara baggy och uppsatt slarvig toffs på huvudet. Anstränga mig mer än så pallar jag inte idag!

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 20:10

Pluggandet går relativt bra. Det jag inte hittar i böcker, häften och på papper googlar jag på! Har kommit igång nu iallafall och hittat svar på hälften av instuderingsfrågorna så att jag är förberedd på provet i morgon! Snart blir det pizza och ska kolla lite på Sos familj också innan jag duschar och drar till jobbet! :)

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 19:20

Jag saknar dig Jennie! Hör av dig snart! [v]

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 19:00

Lite allmänt skitsnack innan jag svarar på en fråga till som jag fått :) Johan kom hem och då hade jag deckat i soffan. Vi la oss och mös lite, tog en dusch och nu chillar vi bara. Jag ska plugga och Johan ska hjälpa mig om det behövs :) Ikväll blir det pizza för vi har varken tid eller lust att fixa käk!

Så, nu till frågan: Du Lisa, får man fråga dig hur du redigerar dina bilder, om du nu gör det? Typ levels och color, eller ändrar du nåt annat för du använder väll photoshop? :)


Mitt svar: Jag använder photoshop och det jag ändrar i mina bilder är ljus, kontrast och gör så att vissa bilder får lite mer eller lite mindre färg. Brightness, contrast, hue and saturation är de funktioner jag använder mest och sen gör jag ofta bilder i svag HDR för att få mer djup i bilderna :) Hoppas det gav ett bra svar på din fråga Lara :)

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 17:18

All ork försvann ur min kropp och jag blev trött som fan! Hade tänkt vila och sova en stund men det blev inget med det. Är för trött i kropp och själv för att orka städa iallafall! Men men..

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 17:02

I am the master of my faith

I am the captain of my soul

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 15:01

Glosorna var tydligen tills nästa Tisdag, inte helt fel det :) På Spanskan kollade i bara på film så det var riktigt soft och jag sprang ut en snabbis för att möta upp mamma och pappa. Dom kom förbi med min kusins kamera så att jag får låna den igen! :) På Naturen var det genomgång, kort lektion och sen rörde jag mig hemåt! När jag kom hem låg det ett post avi på golvet. Min första tanke var Adidaströjan så jag drog till Ica och hämtade ut paketet och där i låg en Adidaströja. Adidaströjan of my dreams liksom! Fy fan, den ser sprillans ny ut, perfekt färget, hel och PERFEKT! Den gjorde min dag och Lina som jag köpte den av också! Tack! :D Nu ska jag stoppa i mig glass, varva ner, plocka lite och sen plugga! Weii! :D

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards