Alla inlägg den 11 november 2008

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 11:13

Några få enkla ord som ska pluggas in i hjärnan. Detta är några av dom:


  • Tratar de - försöka
  • Esquiar - åka skidor
  • Super - toppen
  • Caerse - falla, falla omkull
  • El esqui - skida
  • Con lof esquis puestos - med skidorna på
  • Hacer amigos - få vänner
  • Imaginarse - föreställa sig
  • Me imaginaba - jag föreställde mig
  • Conversar - prata, samtala
  • Notar - lägga märke till, notera
  • La tristeza - sorgsenhet
  • Borracho - full
  • Me da tristeza - gör mig ledsen
  • Te arrepientes? - ångrar du dig?
  • Arrepentirse - ångra sig
  • Volver a nacer - födas på nytt
  • Parece mentira - det verkar otroligt
  • La mentira - lögn
  • Valorar - uppskatta

Ja, det var dom glosorna det. Inget att gråta över direkt. Ska plugga dom nu och lite Naturkunskap det jag hinner också! :)

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 11:09

Idag fyller en person 18 år. Tänker inte nämna hans namn eftersom att jag fått ett uppdrag från honom och det är att jag ska plåta på hans födelsedagsfest på Lördag nästa helg och han kanske inte vill att alla ska veta om det. Vad vet jag. Hur som helst så bangar jag såklart aldrig ett fotouppdrag så länge det inte gäller sådant som jag inte vill fota! Hur som helst, nästa Lördag. Satt med han som fyllde och några vänner till honom och pluggade Naturkunskap och snackade lite skit. Efter det blev det lunch med Jonna och vi har precis käka klart. Tills om en timma ska jag plugga Naturkunskap och klockan tolv är det Riografen och film på Spanskan som gäller. Har ett glosförhör att skriva också så jag ska plugga lite på det nu också! Mamma och pappa kommer snart också för jag ska få låna Frans kamera lite igen! Vem vet det kanske får mig att gå ut och fotografera lite. Johan slutar ju sex idag så om jag tar cykeln bort till Venaspåret så hinner jag absolut plåa lite schysta bilder. Hinner ju städa och plugga också! Jobbar ikväll på Satin och jag ska inte ut idag inte. Det blir jobba och sen raka vägen hem. Skolan kommer först nu. Så enkelt är det!

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 10:21

Sitter i skolan nu. Jonna komma till skolan vid kvart över nio när jag slutade Matten. Vi gick till cafet och drack varm choklad och delade på en bulle! Hon är på lektion nu men vi ska mötas snart igen, direkt när hon slutar för att käka lunch! Ska inte bli kvar vid datan någon längre stund för jag måste plugga Naturkunskap. Har ju omprov i morgon. Men det ska nog gå bra, var bara sex poäng ifrån gådkänt så jag tror på det bästa! Måste röra mig nu så jag klarar av det :)

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 09:18

Jonnas händer har blivit misshandlade! Hon har 52 två hål i händerna och jag skrattar. Fyfan, vad taskig jag är haha! Men jag kunde inte låta bli! Hon har så fina vantar på sig också! :D

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 07:17

Nu är jag helt klar. Ätit frukost, fixat mig och allt så nu är det bara för mig att vänta på bussen som går tjugo i åtta! Matematik med ettorna först, sen Spanska också med ettorna och sist harjag Naturkunskap med tvåorna! Lång dag idag men men veckorna går så fort iallafall så det är rätt soft att vara i skolan, hänga med Jonna och träffa lite folk! Helgen blir det nog bra tror jag eftersom att Erika kommer hit och allt. Synd bara att jag ska jobba men det finns tid på dagarna också så vi får göra det bästa av situationen. På Söndag kanske Johan och jag ska på Bio också men det vet vi inte än. Vi får se men troligtvis så blir det Saw 5 på Söndag kväll någon gång. Kanske käka på Hellas eller nånting innan eftersom att det ligger så nära, ta en cider och bara chilla vore inte fel. Nej, nu ska jag kolla fiskarna, plocka rätt lite och sen gå till bussen :) Ha en bra dag så länge, kanske skrivs nåt senare på min feta håltimma :) Kram, L!

Av Lisa Ullström - 11 november 2008 06:46

God morgon på er! Tisdag idag och jag vaknade för ca en timma sen men gick upp strax efter sex. Har duschat, sminkat mig och så där. Första gången på länge som jag sminkar mig till skolan just därför jag gjorde det idag, haha! Nu blir det frukost, välja kläder och sen chilla lite innan jag ska till skolan. Idag ska jag plugga som fan i skolan så jag slipper göra så mycket hemma sen. Ska träffa Jonna senare och käka lunch och straz efter åtta ska jag möta upp Fruppe i skolan :) Cya later folks!

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards