Alla inlägg under november 2008

Av Lisa Ullström - 25 november 2008 06:20

Nyvaken och sjukt trött och hungrig! Finns ingen frukost hemma what so ever så jag får vänta tills nio och köpa frukost i skolan. Smärtsamt men vad ska man göra! Jag är sjukt trött idag, blev sängen vid elva igår och jag måste börja lägga mig tidigare! Efter skolan ska jag raka vägen hem och sova! Kommer totaldecka och jag behöver det! Jobbar på Satin ikväll och i morgon bara en lektion i skolan så det funkar! Sov jätteskönt i natt, Johan höll om mig hela natten men jag fick inte tillräckligt med sömn. Löning idag med :) Nu måste jag skynda mig lite! Cya later!

Av Lisa Ullström - 24 november 2008 23:00

Inte läst böcker på länge. Finns ingen tid till någonting känns det som eller så kanske man inte tar sig tid. Jag vet inte men ska försöka börja prioritera saker nogrannare. Nu ska jag komma till saken! Världens bästa bok heter Tusen små bitar och är skriven av James Frey. Råd: Läs den!

Av Lisa Ullström - 24 november 2008 22:46

God natt!

Av Lisa Ullström - 24 november 2008 22:36

Lyssnade på Jedi Mind Tricks hela vägen till och från Sthlm och nu tänkte jag skriva upp några av dom tyngsta låtarna från deras nya album. För dom som är intresserade?

* Trail Of Lies

* Deathbed Doctrine

* Godflesh

* Heavy Artillery

* Monlith

* Those With No Eyes


Ja, bäst jag slutar skriva upp fler annars blir det väl alla för jag har inte hört en enda dålig. Vill höra mer, mer, mer! Hoppas dom släpper ännu mer snart för det är mina absoluta favoriter! Dom levererar alltid starkt, hårt och så jävla thungt!

Av Lisa Ullström - 24 november 2008 22:13

Suttit och kollat på Boston Tea Party med Filip och Fredrik ett tag nu. Roligaste repotaget om när dom var fulla på jobbet! Haha, vilka psyk! Idioter men dom verkade ju ha roligt iallafall! Om en kvart ska jag försöka gå och lägga mig, ska bara kolla runt här ltie först :)

Av Lisa Ullström - 24 november 2008 21:36

Dagens mat: Kyckling curry i Kungshallen

Dagens köp: Adidas dress, väska, baggy jeans och tre par trosor.
Dagens fynd: Adidasväskan.

Dagens mysiga: Hela dagen med Madelen var mys!
Dagens roliga: Roligaste på hela dagen var när Madelen ifrågasatte sina egna åsikter. Tänker inte gå in på exakt vad för det blir en lång historia men fy fan ibland är hon så jävla omedvetet roligt så jag höll på att kissa på mig.

Dagens jobbiga: Busschauffören körde typ i 50 km i timmen hela vägen till Sthlm och hem men det var bra annars kunde en olycka skett.

Dagens otrevliga: En kille på bussen bad mig och Madelen att vara tysta. Vi pratade inte högt men pratade om en sak som vi båda började garva åt som fan. Ursäkta att man är lycklig? Tönt!

Dagens låt: Deatchbed Doctrine med Jedi Mind Tricks! För thung!

Dagens outfit: Baggy jeans, baggy t-shirt, adidaströja och fet vinterjacka. Till det vita sneakers.

Dagens hälsa: Inte så farligt trött som jag trodde att jag skulle vara. Lite ont i magen troligtvis på grund av stress men annars har jag mått bra!

Dagens hår: Lockigt som fan men ju längre tid det gick och ju mer det snöade, ju plattade blev det. Ni vet väl hur det är? ;)

Dagens telefonsamtal: Pratade ju med kära kusin Basse! Sen har jag självklart pratat med Mamma, Johan och Michel :)

Dagens fråga: En kille på Adidas store frågade om jag dansade. Jag förstår ingenting?

Dagens åsikt (MIN): Jag hatar NK! Dryga, jävla rikemansfolk, affärer, cafeer, restauranger o.s.v

Dagens nu: Mys framför tv:n och sen sova! :)

Dagens kända ansikte: Inget känt ansikte men vi stötte ju på Oskar!

Av Lisa Ullström - 24 november 2008 21:18

Jag och Madelen gick upp imorse när Johan åkte till jobbet! Duschade, fixade oss och sen tog vi bussen till Järntorget. Handlade lite grejer som frukost på Pressbyrån och sen gick vi och väntade på att bussen skulle komma. Strax efter åtta var vi iväg och efter elva var vi framme :) Gick först till SOUK kollade på Top Shop, Monki, SVEA o.s.v Efter det gick vi raka vägen till Adidas Store och där köpte jag en Adidasdress, alltså byxor med tillhörande tröja. Brun med gula streck blev det, kanske inte låter så snyggt men thung är den. Tycker jag och det är jag som ska ha den ;) Köpte också en väska (Adidas) som jag hittat på internet och det var alltså perfekt att den fanns där. Vidare gick vi till Gallerian för jag var verkligen tvungen att gå in på Foot Locker och kolla om dem hade några feta Adidasgrejer men jag var nöjd med det jag köpt och hittade inget som jag tyckte speciellt mycket om! MEN, innte på Replay hittade jag ett par riktigt efterlängtade svarta baggy jeans av märket "Koola Anna"! Riktigt snygga! För Madelens del blev det ett par sjukt snygga klackskor, en topp och strumpbyxor. Jag köpte även tre skitsnygga par trosor på Top Shop. Dom har alltid så roliga och färgglada grejer där :) Jag är riktigt nöjd med dagen förutom att det snöade som faan och var slask överallt men hey thats life. Åt gjorde vi självklart på Kungshallen och för min del blev det som vanligt Kyckling Curry. Madelen åt något liknande fast med vitlök i. Bästa livet! Vi sprang runt som faan hela dagen och stötte på Oskar, Michels kusin i trappan på Plattan :) Kul och se honom eftersom att det var år och dagar sen! Vid halv sex satte vi oss på bussen och sex åkte vi i från Sthlm. Nu har vi precis kommit hem och Madelens pappa hämtade precis henne. Nu blir det ingenting annat förutom att chilla framför tv:n och försöka lägga sig i tid. Skola tidigt i morgon och efter skolan ska Jonna med hem till mig och Johan och vi ska plugga Naturkunskap. Vi läser ju samma kurs och lär oss exakt samma saker så det är bra att vi kan utnyttja varandras kunskaper! Nej, nu blir det att kolla på den där feta mannen på Tv. Kanske kan få en att tagga till för att börja träna lite oftare! På vägen hem i bussen så pratade jag förresten med min kusin Basse och han skulle försöka komma ner hit från Härnösand med sin flickvän Annelie i Januari när jag fyller tjugo. Det ska bli mycket folk har jag tänkt mig! Mycket mat, dricka, familj, vänner och självklart utgång så det var lika bra att jag förvarnade honom nu så att han hinner planera! Måste säga till min bror också för han måste verkligen komma ner! Rakt av!


Förresten så var vi ju som sagt på G-vik i Söndags med Emma, Tobbe, Makke och Evelina. Jag skulle köra ett hopp från femman, tänkte inte på handleden och fy fan vad ont det gjorde. Jag kommer inte kunna hoppa på höga höjder verkar det som. Får hålla mig på etta :( Sämst eftersom att jag gillar femman som fan men men det är bara att bita i det sura äpplet och vänta på att få tid till sjukgymnasten. Får väl gå ut och gå, jobba, hänga med Jonna och dansa i lokalen och sånt där. Allt löser sig! Nej, nu ska jag röra mig, inköpen får ni se när jag använder dom. Vi tog inga bilder på hela dagen, snöade som faan och jag kände mig så jävla stressad. Stockholm är ju en sådan stad så! Det var iallafall en guld dag! Tack, Madelen! Jag älskar dig gullan! :)

Av Lisa Ullström - 24 november 2008 05:58

God morgon! Måndag, jag är nyvaken, nyduschad och ska väcka Madelen om en liten stund! Vi ska fixa oss, äta frulle, plocka ihop våra grejer och dra till bussen! Jag tror på en bra dag idag! :D

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards