Alla inlägg under maj 2008

Av Lisa Ullström - 7 maj 2008 09:18

Fy fan! Jag är så jävla trött. Orkade gå upp från sängen till datan men nu orkar jag inte lägre. Var helt slut i går på jobbet också fan men men två lektioner i dag så det ska väl kunna gå hoppas jag :) Min buss går 10:33 så jag hinner nog dit i tid. Just nu försöker jag i alla fall vaknat till liv så jag kollar lite youtube klipp från Stockholm live :D I helgen hoppas jag att jag får jobba eftersom att jag behöver vara ledig nästa lördag men men vi får se hur det blir! Fpår se om det blir några fina bilder från i dag senare! Ha en bra och förhoppningsvis kort dag i skolan :P Shutt! (By the way, här kommer några fett skön filmer, haha) :D

Av Lisa Ullström - 7 maj 2008 01:30

Precis kommit hem från jobbet. Var lagom med folk och fick ihop bilderna snabbt. Al asif och Hassan var Dj´s så musiken var riktigt skön måste jag säga! Började göra mig iordning vid tio i kväll så det var riktigt sent. Träffade Caroline och Jonna lite efter elva vid MM-baren och så åkte vi på våra sexiga cyklar (Jonnas med punktering) mot Pitchers och jag drack en cider. Vi satt och pratade hur länge som helst och det är så jävla skönt att bara prata ut med personer som förstår en. I dag har jag lärt mig (tänkte så innan också men i dag slog det mig verkligen på riktigt) att man aldrig ska ta någon eller någonting för givet för i morgon kan det vara borta. Man lever bara ett liv och varför inte leva varje dag som att det vorde den sista! Jonna och Caroline, ni är guld värda, ni finns där och ni ställer upp. Jag älskar er! Tack för allt! Klockan är nu efter tolv och min käre pappa fyller 59 år. Skickade precis ett litet sött grattis sms till honom. Känns sorgligt, han börjar bli gammal. Önskar att han vore lite yngre och att han skulle tillverkat mig lite tidigare i livet! Han börjar ju bli riktigt gammal. Igår sa mamma och pappa att dom planerar att bo kvar i Gällersta i högst tio år till och jag känner att tiden tickar på som fan! Helt sjukt, tio år! Då är pappa liksom nästan 70 bast! Fy fan! Jag måste alltså tänka över, hårt och noga om jag vill ha stället då eller inte. Troligen så vill jag det då. Jag menar det hinner hända mycket på tio år och det där huset har jag växt upp i och bott i, i hela mitt liv. Landet är bra härligt. Finns så mycket där som inte finns i stan! Sa till Jonna att hon kan få bo i lillhuset (mitt gamla rum) om jag flyttar dit! Hon bangade självklart inte. Jag och Johan pratade lite om det i går och tänkte att vi kunde slå ut väggen mellan de två rummen i huset så att det blir ett stort och sen bygga toalett och så där. För det är det enda som man verkligen saknar. Så äckligt på nätterna om/när man behöver springa ut och kissa, jag menar huset ligger ju vid skogen och man måste springa ut och sen in i ett annat hus och sen ska man tillbaka så en toalett där inne vore toppen! Nästa vecka by the way för att skriva om något helt annat så ska jag, pappa och kanske mammosh glida till Stockholm en sväng. Jag måste köpa lockigt löshår till studenten och balen och sen kanske man hittar något mer trevligt! Jag älskar Stockholm så det vore trevligt! Hoppas på fint väder också så att man kan ta lite schysta sommarbilder! Johan sitter brevid mig vid sin dator och spelar något jävla nördspel. Men det är skit samma. Det jag ville säga var att han är så jävla guld värd. Så underbar att han till och med fick en ros av mig idag! :D Är jag inte gullig, haha? (A) Jag älskar dig som fan, Johan! Så jävla glad att jag har dig! Nu är det nog dags att sluta skriva så jag kan gå och lägga mig. Börjar klockan elva i morgon. Sovmorgon okey men känns rätt tidigt ändå med tanke på att jag började tjugo i ett i dag. Jag har bara religion och filosofi i morgon så det är ju en lugn dag ändå! Ni får sova så gott och jag hoppas på fint väder i morgon också! Torsdag hela veckan fram till studenten tjejer ;) Haha! Natti natt :) Föresten en sak till: måste skriva detta en gång till! - Ta aldrig något för givet i morgon kan allt vara borta på tre sekunder. Uppskatta det ni har helt enkelt! Ett gott råd bara :) Så, sov gott :)

Av Lisa Ullström - 6 maj 2008 21:37

Var på stan i dag med tjejerna. Bytte linnet och t-shirten som jag fick av mamma. Det blev en grön och en blå t-shirt men jag ska bara behålla den blåa. Räcker med en tyckte jag. Efter vi hade handlat lite på Gina (jag, Erika och Madde) så gick vi ner mot slotten och träffade Ellen. Vi köpte glass och snackade lite vid bänkarna framför slotten i cp-parken. Jonna kom också förbi och sen gled vi mot mitt håll. Jag sprang in på Lucullus och handlade lite och sen gick jag in på Almsteds och köpte en ros och ett kort till Johan :) Har bara slappat hela dagen sen jag kom hem men nu är klockan mycket och vi har inte ens ätit än så nu ska vi laga mat och sen ska jag duscha, fixa mig, träffa Caroline och Jonna och sen dra och jobba på Satin! Jag kan inte förklara hur trött jag är! Vill bara ta studenten nu! Sommarvädret är ju här varje dag och det är ju hur varmt och skönt som helst! Helt perfekt! Önskar jag hade en massa pengar så jag kunde shoppa varje dag. Så jävla snygga sommarkläder varje dag! Men men, jag ska jobba så mycket som möjligt och försöka ta ledigt så lite som möjligt så jag får ihop bra pengar. Önskade mig pengar av mamma och pappa i studentpresent för jag är inte så bra på att spara och jag måste ju ha pengar till Bosnien i sommar! Nej, nu är det riktigt brådis! Ha en bra kväll och hoppas att eran dag varit lika bra som min! Hej hej :)

Ellen, Erika & Madde! :)
Av Lisa Ullström - 6 maj 2008 12:11

Jag har inte fattar hur man lägger in filmer på bloggen men nu fick jag lite hjälp av en annan medlem på bloggagratis! Tack så mycket! :) Jag tänkte visa en film som ger minnen från Gran Canaria! Jag vill varna känsliga tittare, haha! Helt sjuk film! Huvudrollen i filmen är helt klart Adash, haha! :D Njut!

Av Lisa Ullström - 6 maj 2008 11:06

Vaknar av att Johan håller om mig och han är så jävla söt när han sover! Vi har varit tillsammans i elva månader i dag och jag är lycklig! Jag ville vara hemma från skolan i dag men jag fick inte :( Okej, jag har bara två lektioner men dom är rätt långa och jag har så ingen lust i dag! Men men, sånt är livet. Dessutom ska jag jobba i kväll! Men jag hoppas det blir tryck iallafall! Nu ska jag duscha, sminka mig och dra på min kläder och dra till skolan. Ser förjävlig ut i dag så jag måste göra något åt saken helt enkelt. Nej, ha en bra dag :) Och by the way: Grattis till Jennifer och Daniel som blev föräldrar till lilla Svea inatt! :) Kram kram, shutt!

Av Lisa Ullström - 6 maj 2008 01:47

Jag hade inga tankar på att skriva något mer i dag för jag ser sjärnor, kan knappt hålla ögonen öppna. Men saken är: Jag sitter och laddar upp bilderna från Tisdags på Satin och Torsdags på Harrys eftersom jag helt glömde bort att göra det i går. Jag var så trött och sammtidigt partysugen så jag glömde bort det. Tänkte skriva av mig lite så jag blir ännu tröttare för då blir det lätt som faan att somna sen. Jag pratade med Aksu i dag. Var riktigt längesen faan, han fyllde år här om dagen så jag sms:ade han i går och grattade i efterskott och i dag sa han att jag kunde ringa om jag hade lust så det gjorde jag. Allt verkade flyta på som vanligt i huvudstaden och det var skönt att höra! Men men jag sitter brevid mig älskade pojkvän, min sambo, mitt hjärta. Han spelar något jävla kukspel. Jag hatar det där jävla skitspelet och inte nog med det så låter hans dator som ett flygplan för att han har fem hundra jävla fläktar i sin hårddisk eller vad faan det heter! Sämst! Jag får nästan damp, men ändå inte. Just nu skulle jag vilja ha en sån där Wii fit board, den kostar ju typ 1000 spänn men är ju rakt av så jäävla värt! Faan, lalla runt på den där saken framför tv:n och typ "träna" för det är faktiskt jobbigare än man tror. Det är faan nice, står hellre på den där skitbrädan än att gå till friskis och svettis svettfabrik faktiskt! Jag älskar friskis men det är alltid så mycket folk, alla glor på varandra som att dom fick ögonen i julklapp och nej, alltså jag pallar inte. Drar faan till Brickebacken och simmar i stället för det är både skönt och roligt! Good I fucking love water! Fyfan, vad jag är trött. Får i och för sig skylla mig själv lite! Men i morgon eller om man ska säga i dag (klockan är efter 12) så har jag och Johan varit tillsammans i 11 månader så vi ska väl mysa hela dagen! Jag hoppas verkligen på fint väder! Skulle vilja hitta på något faan, bara chilla och mysa någostans! Jag är ju ändå typ ledig i morgon. Just faan min cykel står på stan! Det här måste jag styra upp innan den också blir baxad! Nej, nu blir det jag skriver så osammanhängande att jag knappt fattar själv vad jag skrivit men men vad faan är man trött så är man. Nu ska jag öppna min balkongdörr, det är så varmt här inne och sen blir borsta tänderna, tvätta händerna, krypa under täcket och sova med min älskling! By the way, inte nu i helgen men helgen efter det så är det Linde cruisingen! See ya, peace out! :D

Så förbannat trött! Natti natt!
Av Lisa Ullström - 5 maj 2008 23:53

Var ju hemma hos mamma och pappa i ett par timmar. Pratade om allt från studenten till löshår och bosadsrätter. Det gick riktigt bra hemma idag. Inga obegahliga tjaffs eller jobbiga diskussioner som bara fortsätter och aldrig tar slut. Vi fikade, jag plåtade massa blommor och stötte på en söt liten igelkott som jag var väldigt nära faktiskt. Han flyttade sig konstigt nog inte. Trevlig liten prick den där igelkotten. Jag och Vigdis var nere på vinden för att kolla om det fanns något roligt jag kunde ta med mig hem och det gjorde det så klart. Vissa saker var roliga att se och andra lite så där, inte alls. Till exempel den där jävligt fula klänningen jag hade på mig på skolavslutningen i åttan när jag hade brutit armen tre dagar innan. Fyfan, den var hemsk att se. Jag hittade en spice girls film. Den väckte minnen, den jäveln alltså! Haha, fyfan! Den var en fet favorit där ett tag alltså! Knas! Hittade lite annat som kläder, väskor och skit. Hittade ett par dieseljeans, gråa som jag ska försöka sälja på Tradera. Köpte dom för 1200 och jag har använt dom en gång så det borde gå att få ihop lite cash för dom och det kan jag behöva nu när jag ska till Stockholm och köpa löshår och betala sminkningen till balen som inte är långt borta alls! Vi satt också och pratade om vilka jag ska bjuda på studenten och jag började säga att Daniel, Micke och Maria ska komma (mina kusiner från Gävle) dessutom skulle deras/min gemensamma kompis Rikard hänga på. Sen fortsatte jag med Johan, Zana, Jonna och Johans syster familj plus hans föräldrar. Min moster och hennes man och dessutom Frans, min kusin och hans vänner Jörgen och Reine. Frans kommer förmodligen också ta med sig sin familj, Marisell och Micheal. Farmor Kristina och Kjell kommer givet! Anna-Maria kommer nog, min kusin om hon får ledigt från jobbet. Sen lär ju Piere och Linn komma, min kusin och hans flickvän. Dem tar nog med sig sina ungar Tilda och Tintin. Viktigast av alla! Min bror kommer! Dessutom kommer Johans vänner, dom som kan. Tobbe, Emma, Per, Makke o.s.v Jag tror att "min" dag kommer bli den bästa någonsin. Det enda ni som kommer ska undvika, på MIN dag är att prata om betyg. Det kan vi ta en annan dag :) Fyfan, vad jag babblade på nu men det är ju så jävla skönt! Nej, men allvarligt man blir ju så glad och förväntasfull så man måste ju bara skriva om det. I alla fall hos mamma och pappa fick vi med oss lite mat, dricka och sånt där "nödvändigt" dessutom fick jag ett linne och en t-shirt av morsan som hon hade köpt på Gina men hon tyckte att jag kunde få det så jag bangade inte. Hade ändå tänkt köpa dom där grejerna hon hade köpt. Väntade bara på att jag skulle få dom haha och det fick jag. Fyfan vad pappa var go i dag. Han var så glad att jag kom hem och han sa att han saknade mig och grejer och pappa. Han är inte så känslosam han inte! Nej du, så jag blev glad. Han skulle försöka sälja något (alltså en av sina tavlor) så att jag kunde få pengar till löshår och sminkningen till balen. Han är så go min pappa! Världens bästa! Ska nog sluta skriva nu för annars blir det bara jobbigt att läsa och det vill jag ju inte! Så ta hand om er nu och ha det så bra! Puss, Lisa!

Massa blommor!
Av Lisa Ullström - 5 maj 2008 18:09

Precis kommit hem! Var på stan med mina pinglor. Zana shoppade som faan och jag hittade en jättefin klänning och ett soft linne. Vi åt mat och sen chillade vi i cp-parken. Riktigt skön dag! Så jävla fint väder! Har städat lite här hemma för det ser för jävligt ut. Men men nu måste jag sätta igång för Johan kommer hem snart och då ska vi till Marieberg och köpa present till pappa och sen ska vi till mamma och pappa och fira daddys birthday! :)

Bild 1: Zana i sin nya klänning! Bild 2: Träd i cp-parken! Bild 3: Klänningen jag köpte i dag! Bild 4: Min mat! Bild 5: Nya linnet!

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards