Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Lisa Ullström - 5 maj 2008 23:53

Var ju hemma hos mamma och pappa i ett par timmar. Pratade om allt från studenten till löshår och bosadsrätter. Det gick riktigt bra hemma idag. Inga obegahliga tjaffs eller jobbiga diskussioner som bara fortsätter och aldrig tar slut. Vi fikade, jag plåtade massa blommor och stötte på en söt liten igelkott som jag var väldigt nära faktiskt. Han flyttade sig konstigt nog inte. Trevlig liten prick den där igelkotten. Jag och Vigdis var nere på vinden för att kolla om det fanns något roligt jag kunde ta med mig hem och det gjorde det så klart. Vissa saker var roliga att se och andra lite så där, inte alls. Till exempel den där jävligt fula klänningen jag hade på mig på skolavslutningen i åttan när jag hade brutit armen tre dagar innan. Fyfan, den var hemsk att se. Jag hittade en spice girls film. Den väckte minnen, den jäveln alltså! Haha, fyfan! Den var en fet favorit där ett tag alltså! Knas! Hittade lite annat som kläder, väskor och skit. Hittade ett par dieseljeans, gråa som jag ska försöka sälja på Tradera. Köpte dom för 1200 och jag har använt dom en gång så det borde gå att få ihop lite cash för dom och det kan jag behöva nu när jag ska till Stockholm och köpa löshår och betala sminkningen till balen som inte är långt borta alls! Vi satt också och pratade om vilka jag ska bjuda på studenten och jag började säga att Daniel, Micke och Maria ska komma (mina kusiner från Gävle) dessutom skulle deras/min gemensamma kompis Rikard hänga på. Sen fortsatte jag med Johan, Zana, Jonna och Johans syster familj plus hans föräldrar. Min moster och hennes man och dessutom Frans, min kusin och hans vänner Jörgen och Reine. Frans kommer förmodligen också ta med sig sin familj, Marisell och Micheal. Farmor Kristina och Kjell kommer givet! Anna-Maria kommer nog, min kusin om hon får ledigt från jobbet. Sen lär ju Piere och Linn komma, min kusin och hans flickvän. Dem tar nog med sig sina ungar Tilda och Tintin. Viktigast av alla! Min bror kommer! Dessutom kommer Johans vänner, dom som kan. Tobbe, Emma, Per, Makke o.s.v Jag tror att "min" dag kommer bli den bästa någonsin. Det enda ni som kommer ska undvika, på MIN dag är att prata om betyg. Det kan vi ta en annan dag :) Fyfan, vad jag babblade på nu men det är ju så jävla skönt! Nej, men allvarligt man blir ju så glad och förväntasfull så man måste ju bara skriva om det. I alla fall hos mamma och pappa fick vi med oss lite mat, dricka och sånt där "nödvändigt" dessutom fick jag ett linne och en t-shirt av morsan som hon hade köpt på Gina men hon tyckte att jag kunde få det så jag bangade inte. Hade ändå tänkt köpa dom där grejerna hon hade köpt. Väntade bara på att jag skulle få dom haha och det fick jag. Fyfan vad pappa var go i dag. Han var så glad att jag kom hem och han sa att han saknade mig och grejer och pappa. Han är inte så känslosam han inte! Nej du, så jag blev glad. Han skulle försöka sälja något (alltså en av sina tavlor) så att jag kunde få pengar till löshår och sminkningen till balen. Han är så go min pappa! Världens bästa! Ska nog sluta skriva nu för annars blir det bara jobbigt att läsa och det vill jag ju inte! Så ta hand om er nu och ha det så bra! Puss, Lisa!

Massa blommor!
Av Lisa Ullström - 5 maj 2008 18:09

Precis kommit hem! Var på stan med mina pinglor. Zana shoppade som faan och jag hittade en jättefin klänning och ett soft linne. Vi åt mat och sen chillade vi i cp-parken. Riktigt skön dag! Så jävla fint väder! Har städat lite här hemma för det ser för jävligt ut. Men men nu måste jag sätta igång för Johan kommer hem snart och då ska vi till Marieberg och köpa present till pappa och sen ska vi till mamma och pappa och fira daddys birthday! :)

Bild 1: Zana i sin nya klänning! Bild 2: Träd i cp-parken! Bild 3: Klänningen jag köpte i dag! Bild 4: Min mat! Bild 5: Nya linnet!
Av Lisa Ullström - 5 maj 2008 14:31

Ja, det kan man säga! Fyfan, vad skönt! Det är måndag, solsken, jag fick sjkuts till skolan och jag hade bara en lektion där vi kollade på film! Kan knappt bli bättre, om jag inte hade varit ledig helt förståss haha! Om ett litet tag ska jag upp på stan och träffa Jonna och Zana. Jag ska till Almsteds blommor och köpa lite krukor och sen måste jag kollade på kuddar på Åhlens. Ska hjälpa Johan att hitta present till pappa sen också för vi ska dit och fira hans födelsedag i stället för på Onsdag. Han är upptagen på Onsdag så vi får fira i dag i stället! Kände mig lite bakis i morse men nu är det lugn. Ännu en sak som är skönt! Roligaste på dagen hittills i dag var iallfall när vi gick ut ur skolan och Johanna tyckte att hon såg en cykel utan däck hon tänkte högt och oroade sig lite för att det skulle vara hennes cykel eftersom att den stått på skolan i ungefär en vecka (över helgen dessutom). Hon kommer fram till kära Betta (cykeln) och däcket är borta. Jag kunde inte hålla mig för skratt och det kunde knappt hon heller. Och dessutom hade psyken som baxat däcket, gjort punka på det andra. Haha fyfan, vem snor ett däck? Är man inte arton och har lite att göra så kanske man gör sånt. Haha fyfan! Johan sitter just nu och äter kebab i soffan. Jag var inte hungrig men när jag kände lukte alltså, fyfan vad sugen jag blev men men det blev inget med det inte. Han ska åka till sina föräldrar snart så då drar jag upp på stan en sväng! Ska bli skönt att komma ut i solen! Nej, nu ska jag glida! Ha en bra dag! Shutt!

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards