Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Lisa Ullström - 24 maj 2008 21:20

Vad ska man göra, hur ska man göra det. Vad ska man säga, när ska man säga det? Varför blir allting man säger och gör så fel. Är det för att vi tänker oilika eller bara för att vi vill hacka på varandra? Människor är bra konstiga varelser alltså. Dem vi älskar och spenderar mest tid med är dom vi bråkar med. Vi bråkar, tjaffsar, slåss, skriker och säger sjuka saker till varandra. Varför gör man det om man älskar varandra? Jag hatar många personer (som inte är mina vänner) men det är inga som jag spenderar tid på att tjaffsa med. Nej, jag är förvirrad. Vi människor är konstiga alltså, jag också då menar jag! Jag vill sluta bråka helt enkelt. Fatta hur bra man skulle må: Sväva på rosa moln och må bra. Okey, bråk är väl bra för förhållanden med det finns ju gränser, tycker jag. Nej, jag är konstig jag. Ni andra också. Nu ska jag fixa mig, jag är på dåligt humör nu! Fan! Hej hej!

Av Lisa Ullström - 24 maj 2008 16:04

Ja, idag är det ju Lördag och jag gick upp vid 12 någon gång. Evelina kom lite senare och vi fixade oss och gick ut för att ta kort. Har pratat ett tag om att styra upp det men det har inte blivit av. Men nu så! Vi fotade och grejade ett tag och sen gled vi upp på stan och käkade varsin jävligt god glass på Gottis! Nu är jag trött, har precis ätit en fet kebabtallrik men ska fixa mig nu och sen dra till jobbet! Jag är rätt taggad i dag faktiskt! Lönehelg satt det lär ju vara lite folk iallafall! I morgon är det ju mors dag så jag ska till mammosh en sväng och hon ska hjälpa mig att sy på clipsen på mitt löshår. Balen är ju riktigt snart så det måste fixas och mamma ska klippa mitt hår också för det är riktigt slitet i topparna. Hoppas ni haft en trevlig helg hittills och att ni får det bra i kväll! Själv jobbar jag på Klaras och sen Satin tonight så, see ya! Shutt!

Av Lisa Ullström - 24 maj 2008 11:41

Jag saknar tiden för några år sedan när jag bodde med familjen i Gällersta. Det kändes som att allting var så enkelt. Inga bekymmer och svåra val som det är nu. Mamma, pappa och Vigdis skjutsade mig vart jag än skulle. Om det var till Talangen, träning, kompisar, macken i Ekeby spelade ingen roll. Dom ställde alltid upp. Jag hade mitt eget rum i ett annat hus än mamma och pappa som jag delade med Vigdis. Jag vet inte hur många gånger min familj hjälpte mig att möblera om, måla, tapetsera och köpa nya saker till rummet. En annan sån där sak som jag saknar nu som jag antagligen aldrig kommer vara med om igen är när man på helger blir väckt av lukten från varmt bröd med ost och skinka. Det var riktigt mysigt och inte direkt något ens mamma styr upp till en nuförtiden men inte så konstigt när man inte bor hemma. Allting var för faan enkelt! Min bästa vän, var min granne. Kunde man ha det bättre? Jag fick bo på landet, jag hade en egen häst som jag tog hand om och tävlade med. Jag gick ut på promenader, cyklade till stan och till träningen. Jag var pigg, lycklig och hade mycket mer energi. Den energin jag önskar att jag hade i dag när jag verkligen behöver den. Jag gick i skolan i Brickebacken och trivdes jättebra. Jag umgicks med mina vänner och hade problem med en del som jag inte tyckte om. Jag träffade Zana och Jonna och dem är två av mina närmsta vänner i dag. Jag hade bra lärare och betygen var helt okey. Det var inte som det är nu att om jag inte klarar ett prov så får jag IG i kursen. Nej, det var annat då. Jag saknar alla vänner jag hade. Alltså okey just nu när jag jobbar som vimmelfotograf känns det som att jag känner alla och att alla känner mig. Men det är ju inga riktiga vänner som jag umgås med på min fritid. Då var det vänner, många, många vänner som jag verkligen hände med. Jag hade många som ställde upp för mig. Det har jag nu med men förut var det annorlunda på något sett. Men det var inte perfekt då heller. Det fanns folk som tryckte ner mig men människan är så. Verkar ha behov av att trycka ner för att själv må bra. Jag fick inte ha min egen stil, mina frisyrer alla mina smycken och mina konstiga kläder: för att folk pratade. Men saken var ju att jag aldrig brydde mig, för jag gillade min stil. Vissa personer trodde jag var mina bästa vänner men i dag vet jag bättre. Jag kom på det för sent men bättre sent än aldrig för i dag mår jag bättre över vissa val jag gjorde då. Jag saknar två personer som bodde hos mig och min familj. Två fosterbarn. M och M. Dom var som mina bröder och vi satt i stort sett ihop. Så fort jag bråkade med någon så var dom där som min backup, haha! Vi satt alltid på våra rum, fast tillsammans och lyssnade på mamma skön musik, jag minns att vi lyssnade på Dead Prez och grejer. Vi hittade på saker tillsammans jävligt ofta, vi filmade till och med en egen film! Kommer aldrig glömma hur jag ser ut i den filmen. Blingbling i hela käften, alltså tandställning, hål i hela öronen, rosa linne, en jävla bombarjacka och dessutom hade jag precis tränat när vi spelade in filmen, haha! Ser förjävlig ut! Men jag saknar det ändå och jag saknar dem. Ingenting kommer bli som förut men allt som händer mig och som har hänt mig i mitt liv. Det bär jag med mig!

Av Lisa Ullström - 24 maj 2008 02:36

Jag har haft en rätt skön dag i dag. I stort sett bara haft en lektion i skolan och efter det åkte jag ju hem, städade och sen gick jag på min promenad. Blev Venaspåret. Samma som igår! Så jävla skönt att ute! Härligt med frisk luft i "vår/sommarvärmen". När Johan kom hem vid halv sju blev det tacos och sen fixade jag mig och han skjutsade mig till jobbet. På vägen dit pratade jag med Suzana och nu är det helt 100% att hon kommer på min student! Jag längtar så jävla mycket nu! Dagen man har väntat på i flera år är ju snart här! På jobbet gick det bra, mycket folk och jag hann till och med dansa en liten sväng :) När jag var klar följde jag Leo ochhans flickvän ut och sen gick jag mot stan. Mötte Robin en sväng och vi stod och snacka lite. Johan plockade upp mig på Statoil och nu sitter jag här hemma i lägenheten. Vore skönt att skriva: nu ska jag sova men det är tyvärr inte fallet för alla bilderna ska laddas upp på Efterfesten.com INSTA DIRR! Efter det ska jag verkligen slockna på en gång för jag vill vara pigg i morgon. Ska fotografera med Evelina på dagen och sen på kvällen ska jag ju jobba också. Tänkte ta en promenix på dagen också! Nej, nu måste jag sätta igång så jag kommer i säng innan det ljusnar! Natti!

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards