Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Lisa Ullström - 4 maj 2008 17:13

Dagen började med tvättid! Körde två maskiner och medans dom gick åkte vi ut till Marieberg, kollade lite på Kid, Ikea och Europamöbler. Jag ville ha kuddar och blommor till sovrummet för att göra det lite mer cozy menjag hittade inga. Eller jo, det gjorde jag men jag tyckte det blev lite för dyrt men jag ska nog köpa kuddarna ändå! Kom hem, satte i tvätten i torktumlaren och så kollade jag och Johan på film. An american crime. Aldrig gråtit så mycket till en film! Den MÅSTE ni se! Rakt av! Efter det gick jag ner och hämtade tvätten! Jag och Johan har bråkat :'( Så sämst! Jag hatar att bråka, önskar att allt bara kunde vara bra hela tiden men men det är aldrig perfekt! Bara att kämpa vidare. Nu ska jag väl laga mat och sen fixa mig och gå till MM-baren med Jonna! Äntligen är hon hemma! Shutt!

Av Lisa Ullström - 4 maj 2008 11:31

Ja, det är Söndag och det betyder tvättid! Så sköönt! Och dessutom har Jonna kommit hem! :D Så jävla skönt! Nu ska jag sortera all tvätt och sen blir det frukost och sen IKEA. Vill köpa grejer! Speciellt kuddar til sovrummet :D Nej, nu är det brottom, tiden är min om en halvtimma! Hey!

Av Lisa Ullström - 4 maj 2008 02:41

Dumt att sätta ett frågetecken där för dem flesta skulle nog hålla med om att låtar får en att minnas saker och ting i livet. Som t.ex låten du är min man. Hur töntig som helst och jag har alltid hatat den men efter Gran Canaria 2007 så är det en låt som jag kan sitta och lyssna på, haha! Helt sjukt! Det är ju min och Zanas låt. Den blev det när vi var i Gran Canaria och de spelade en massa sådan slags musik på vårt hotell och på våran favoriterestaurang. Den låter är bara våran och Zana är min man! Härliga minnen som väcks när man hör den låten! Låtar väcker så jävla mycket känslor! Mer än man tror ibland tror jag för varje gång jag kollar på extreem home makeover (med ljud) så storbölar jag, varje gång. Men när det inte är något ljud på så blir det verkligen inte samma känsla. Inte så konstigt igentligen men ändå liiite på något sett haha! Ja, här sitter jag och filosiferar. Tänker på en massa saker just nu. Min kära pojkvän frågade mig nyss (eftersom att jag blev sur) om det finns tabletter för folk som har lätt för att bli sura. Problemet med killar är att dem inte fattar att man blir ännu surare, argare och förbannad när dem säger att man är sur hela tiden. Eller när dom ställer frågan, är du sur? - Nej! Är du sur? - Nej!!! Men dom fortsätter ju hela tiden och även om jag inte var sur innan så lyckas jag ju bli det! Förstår ni? Varför skriver jag om det här? Jo, för att jag tänker på det men nu ska jag börja tänka på något annat! Okej, jag började nyss tänka på något helt onödigt. Satt och funderade på om jag kan skriva något intressant och vettigt, så jag kollar bort från min dataskärm och ser den feta högen med handdukar, kläder och smink som ligger i hallen. Det blir så här varje kväll när jag jobbar, ska ut eller något. Man duschar och slänger handdukarna i hallen, sminkar sig och tänker jag tar rätt på det senare, vilket man inte gör och sen värst av allt. Kläderna. Att det ska vara så förbannat jävla svårt att bestämma sig för vad faan man ska klä på sig. Först testar man strumpbtxor och ett långt slappt lite, ett par sneakers och en adidaströja fast man tydligt vet med sig att man inte orkar ha legging, strumpbyxor eller vad faan det är. Det slutar med att jag som vanligt drar på mig någonting helt oigenomtänkt och som i dag till exempel fick Johan komma till Klaras med mina baggy jeans. Varför tog jag inte bara på mig det bekväma istället för det "snygga"? Fyfan! Nej, i morgon ska jag ha på mig snyggt, skönt och något jag trivs i. Mysbrallor hade jag på mig på Kåren i Fredags! Så jäävla skönt! Skiter i vad folk säger, det är det nya modet faktiskt. Mysbyxor på krogen, det är luftigt, skönt, svängigt och avslappnat! Skål för det nya modet, god natt!

Av Lisa Ullström - 4 maj 2008 02:08

Dagen har varit lite slitsam faktiskt! Jag dammade, dammsög, bäddade sängen, vattnade blommor och skrubbade golvet! Det blev jättefint men det var jobbigt! I morgon ska jag nog köpa lite saker till lägenheten typ kuddar till sängkammaren från Kid och sen något annat roligt på IKEA. Man kan inte bara lägga pengar på kläder. Roligt att fixa lite mys i lägenheten också. Jag och Johan har tvättid vid tolv så efter det blir det Marieberg. I morgon är jag ledig iallfall så jag och Jonna ska ut på Björnis! Idag har jag jobbat iallafall, Klaras och mitt andra hem. När jag var på väg att promenixa hemåt stod Johan utanför och väntade på mig :) Det gick bra på jobbet och nu ska alla bilderna laddas upp och sen ska det sovas!

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards