Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Lisa Ullström - 13 maj 2008 23:35

Ja, det är vad min blogg borde kallas men men nu är jag hemma i alla fall och det var en rätt lugn kväll på Satin i kväll och Johan ligger fortfarande i soffan och sover. Jag måste varit rätt snabb i dag. Tog drygt en timme för mig att gå dit, ta bilderna och gå hem igen så jag är nöjd. Bussen till Ånnaboda och vildmarksturen går i morgon klockan 12.13 från resecentrum så i morgon ska jag upp tidigt och packa allting. Har inte packat någonting än, bara ett par mjukisbyxor med tillhörande tröja så det måste jag styra upp! En hel del ska ju med! Mat och sen sovsäck, liggunderlag och grejer! Har inte skrivit någon packlista men jag är rätt bra på att ta med för mycket. Jag hade tyngst ryggsäck förra året. 27 kilo. Dem där jävla kilona dödade min rygg så i år säger jag bara max 20 kilo men helst runt 15. Men men vattnet och maten vägen och den äter man ju av så det blir ju mindre och mindre hela tiden. Nej, nu ska jag väl dra min man mot sängen så att vi kan sova. Han är helt slut! Ni ska se hur söt han är när han tussar i soffan! Han är min kärlek den lilla jäveln! Jag är riktigt trött så det kanske vore bra att sova nu men jag har lite svårt att slita mig från datan. Grejar med bilder och när man väl börjar är det svårt att sluta! Men nu är det dags så god natt på er! Shutt! (Har fått frågan vad shutt betyder och det betyder ungfefär hej/hejdå. Det är alltså inte kött som för mig och brudarna betyder snygg kille eller lammkött eller något sådant haha! Det är inte heller kött som i mat! Hej! (Ps. blev inget med Sthlm idag på grund av det som skedde igår så jag ska dit nästa vecka en snabbis bara och tack till alla er som ringt och ställt upp för mig igår och i dag när det har varit jobbigt! Ni är guld för mig!)

Min namnsdag i dag: Linnea :)
Av Lisa Ullström - 13 maj 2008 22:19

Klockan börjar bli mycket så jag ska dra mig till jobbet! Jag vågar inte gissa på hur mycket folk som är där men jag hoppas att det inte är tomt för jag måste verkligen ha mina bilder så att jag kan åka hem och sova! Faan, vad jag tänker på pappa! Kan inte sluta :'( Jag håller tummarna!


Johan är helt deckad, ligger i soffan och sover. Vi har tjaffsat lite, som vanligt men vad faan det löser sig alltid! Om man vill! Jag ska väl rulla nu antar jag men skriver ett par rader i bloggen i morgon innan jag åker på vildmarksturen! Ha en bra kväll och god natt om jag inte skriver något senare! :)


Av Lisa Ullström - 13 maj 2008 20:30

Igår blev jag uppringd av mamma som var väldigt upprörd. Hon sa att pappa hade ramlat och jag fattade ingenting förutom att jag skulle ta mig till akuten på en gång och det gjorde jag. Min pappa, bara för att förklara lite lever ett jävligt hälsosamt liv. Han tränar i stort sett varenda dag och han äter nyttigt. Han hade i alla fall fallit i hop hemma på gräsmattan och varit okontaktbar i 10 minuter. Ambulansen plockade upp honom hemma och när han kom till akuten var jag där med Evelina, mamma, Johan och Frans. Han var trött men pratade ändå med oss. Det stora problemet för mig var de sätindiga frågorna han ställde. Samma frågor om och om. T.ex vart är mina glasögon, har jag bara fallit ihop hemma, klockan är väl 10 på kvällen så att jag inte är helt ute och cyklar? Och en del andra frågor. Han ställde frågan, vi svarade och några minuter senare ställde han samma fråga igen. När jag skulle åka därifrån så sa jag hej då, gav honom en kram och gick ut ur rummet. Gick sen in igen för att säga hej då igen och då kom han inte ihåg att jag redan sagt att jag skulle gå så han frågade: ska du åka nu? Han glömde allt på ca. två minuter. Jag fick sista gången ge honom en kram snabbt, säga att jag skulle åka och sen gå ut. I dag blev han hemskickad och läkaridioterna vet inte vad som orsakade det som hänt. Jag blir så jävla förbannad. Pappa mindes i dag inte ens att jag varit där. Det måste tydligen hända något riktigt jävla allvarligt för att psyken ska göra något åt saken. Jag blir så jävla upprörd! Man kan inte lita på vården faan! Jag oroar mig som faan för att något liknande ska hända igen, fast värre! Jag fick fem samtal i morse från olika släktingar, moster, brorsan, farbror o.s.v som undrade om jag hade hört något men läkarna har ju tydligen inte lyckats ta reda på något! Om det händer något med min pappa så ska jag stämma dom jävlarna! Min pappa är världens bästa pappa och ingenting ska få hända honom! Han är ett helgon som varken röker, dricker, svär eller någonting. Han lever ett hälsosamt liv, tar hand om skadade djur, jobbar som konstnär, skådar fåglar och lever sitt lugna svenssonliv där han knappt dödar en fluga. Varför ska det hända honom för? Fan! :'(

Min pappa som för övrigt är världens bästa pappa och har målat tavlan till höger! :)
Av Lisa Ullström - 13 maj 2008 10:22

Jag hatar sjukhus och sjukdomar. Jag hatar läkare och sjuksköterskor som inte kommer på vad som är fel, jag menar något måste dom väl veta. Jag hatar när folk som lever hälsosammare än de flesta andra här i världen åker på att bli sjuka. Jag hatar sjukdomar! :'(

Av Lisa Ullström - 13 maj 2008 00:56

Sjuk kväll! Jag är så jävla ledsen :'(

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards