Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Lisa Ullström - 11 maj 2008 20:10

Det var absolut fint skriver! Utan tvekan men jag vet att vi har tröttnat på varandra. Jag känner det och när det har försvunnit har också en viss del av tilliten försvunnit. Saker och ting måste förändras ochman måste kunna stå för det man gjort. Inga lögner, inge hmligheter och inget jävla skitsnack. Jag är besviken och jag tar inte förlåt som ett ord man säger enkelt. Ska man säga det så ska det faan betyda något och om man ska säga det så ska man ta mig faan stå för vad det är man har gjort och inte säga: förlåt för vad jag än har gjort. Det är det värsta man kan göra. Vi har alltid haft varandra, i alla väder men ibland krävs det mer ord än bara: du och jag för alltid, eftersom att det alltid har varit så. Jag vill finnas där och jag vill att du ska finnas där men det krävs en del av dig nu om det ska bli så. Du var på väg att göra det rätta men du vågade inte. Vi har alltid funnits där för varandra men under alla dessa år så har en liten den av allt positivt försvunnit till att bli någon slags trötthet där allt vi gör är att tjaffsa och dessutom är jag trött på hemligheter och lögner. Stå för det du gjort från början. Dessutom har du sagt att jag vill ändra på din personlighet och sånt så varför vill du ha mig som vän om du inte tycker att jag älskar dig för den du är. Du sa dessutom att du hoppas att jag får hjälp och att du ska se till det. Jag undrar hur du kan säga så framför folk så folk ser. Så där personliga saker. Det sårade mig så jävla djupt! Jag vill bara säga en sak till innan detta blir för långt: Döda, döda, döda ting är inte ett skit. Det var lögnen som förstörde! Det går alltid att göra något åt den saken. Om man vill!

Vissa delar är trasiga och behöver fixas men det krävs mycket för det!
Av Lisa Ullström - 11 maj 2008 18:44

Idag ska jag jobba men innan det ska jag kila över till Jonnas syster och chilla med Jonna och hennes big sis! Ska nog dricka ett glas vin och sen ta en promenix till Björnstugan om jag orkar. Jag brände mig som faan på foten i dag och dessutom har jag skavsår :( Jävla skit men men! Ha en bra kväll!

Av Lisa Ullström - 11 maj 2008 15:58

Igår efter att jag och Johan diskat, städa och allt så började vi åka och gjorde vårt första stopp hos Johans föräldrar. Hämtade lite grejer och lämnade lite annat. Johan sa att vi skulle till husvagnen och det kändes skitbra :) Innan vi åkte dit så åkte vi till Pizzerian i Fellingsbro. Per, Johnny, hans flickvän och Rydan kom förbi och hängde lite med oss. Sen var det dags att åka mot Lindesberg, Kalmarslund och husvagnen. När vi kom fram bäddade vi iordning sängen och sen åkte vi in till Lindesberg och handlade lite på Ica. Jag passade på att ringa Annelie medans vi var där så vi skjutsade henne till hotellet och vi satt och snackade lite och sen gled vi tillbaka till husvagnen. Vi gick och la oss tidigt för båda var helt slut och sov gott gjorde vi :) I morse när vi vaknade så var vädret helt okey, lite molnigt och inte överdriver varmt. Det var väl cirka 10 grader så det var rätt lagom ändå. Johan var ju fortfarande jättetrött så jag tog en liten promenad på en grusväg och sen hamnade jag ut i skogen. Gick på en stig och när jag hade gått ett tag så tog stigen slut. Jag hade kommit ner till vattnet men vad faan det var en fin liten stig och fint vatten iallafall. Gick sen tillbaka och drog upp Johan ur sängen. Det blev frukost och sen gick vi ner till vattnet. Solade, mös och jag läste lite i min bok som jag fortfarande inte läst ut. Lite konstigt faktiskt med tanke på att den bara blir bättre och bättre hela tiden. Nej, faan det där måste jag styra upp. Jag var ganska sugen på att bada men Johan är en badkruka så jag gick bara ner och doppade halva benen. I stort sett ingenting med andra ord, men men det var skönt att svalka sig lite för det blev bara varmare och varmare under dagen. Efter att ha legat där nere ett tag så gick vi upp och bäddade och städade iordning i husvagnen och sen rullade vi tillbaka mot Örebro, åkte genom Örebro och sen ut till mina päron. Vi åkte igentligen dit för att hämta min och Maddes ryggsäckar som vi ska ha på vildmarksturen på Onsdag och sen tänkte jag mjölka mamma på sprit och pengar haha! Jag fick allt jag var ute efter plus några av pappas nyttiga pannkakor! Riktigt bra gick det. Pappa var sjukt trött i dag. Johan, pappa, mamma, Vigdis och jag satt och chillade och han nickade till hela tiden men vaknade varje gång jag tog kort på han. Haha! Mycket charmiga bilder måste jag säga! En sån måste jag faktiskt lägga upp tror jag. Alla som har träffat min pappa vet att han är en sån där person som kan somna överallt. Föräldramöten, när han pratar i telefon. Ja, vart du vill haha! Knas, knas, knas! Mamma hade iallfall köpt lite studentgrejer nu, tallrikar, ballonger och massa sånt! Gästerna verkar bli ca 40 stycken så jag kan ju inte annat än att längta som fan :D Mamma har till och med ordnat med en bil som jag ska få åka i från stan och hem! Känns hur bra som helst! Efter att vi varit hos mamma och pappa så drog vi en sväng till Jörgen, min kusins kompis. Han bor ca en km från mamma och pappa så vi behövde inte åka långt :) Den lilla schtekarjäveln låg och glassade i solen! Vi snackade lite med honom och han visade oss Frans (min kusins) nya motocykel. Riktigt fin var den faktiskt :) Inga fel! Efter en stund hos honom gled vi hem och nu har vi till och med hunnit boka tvättid så om 50 minuter ska vi ner i tvättstugfan och köra två maskiner! Tog lilla tvättstugan i dag. Funkar bra det med. Nej, nu ska jag fixa mat så vi kommer i gång med tvätten någon gång! Hoppas ni haft en bra helg :) Puss!

1. Gråsparv. 2: Gullvivor. 3: Jag doppade iallafall halva benen. 4: Vid vattnet. 5: MIN! 6: Blomma. 7: På den lilla stranden. 8: Blommor. 9: Johan, pappa och mamma. 10: Frans nya Mc. 11: Min älskade, sovande pappa orkade inte hålla ögonen öppna.

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards