Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Lisa Ullström - 16 maj 2008 01:46

Vildmarkstur i dag med min klass Rms3a i Ånnaboda! Bussen gick kvar över tolv från resecentrum och väl framme i Ånnaboda fick vi roa oss av varandras sällskap, mat och musik eftersom att våran lärare inte var på bussen! Han kom en lång stund senare och då började vi gå. Det var inge vidare bra väder men det regnade iallafall inte. Gick ca tre km och sen kom vi fram till vindskydden som låg jättefint vid vattnet och det fanns till och med ett utedass! :D Jag, Jennie, Nancy, Ellen, Madelen, Rebecka, Ronja, Emma, Matilda Sandra och läraren Micke stannade kvar vid det vindskyddet och Anna, Loffe, Denkan, Nille och Anders drog vidare. Vi tio tjejer delade på vidskyddet och alla fick skeda åt ett håll för att få plats haha, helt sjukt vad trångt och obekvämt det var! Hur som helst så grillade vi korv och käkade annan god mat innan det var dags att sova. Satt och minglade hela kvällen och pratade minnen och framtiden, studenten och en massa skit! :D Morgonen dagen där på var ingen hit trots att vi gick och la oss halv tio på kvällen innan. Helt slut var vi men jag och Ellen var först i väg och höll täten hela vägen iallafall jag och sen gick jag vidare med Jennie och Nancy när dom andra tog rast. Vi fikade lite på vägen och efter ca en mil var vi framme och då hade Robin anlänt till dom andra också! Anders som skulle spela match åkte hemåt och likaså gjorde Denkan för han hade ont i knäna. Efter lunchen i Blankhult gick vi vidare mot Kalltjärn där vi skulle få sova i stugor över natten! Jag, Nancy och Sandra kom fram först och det låg helt perfekt. Vi bodde i ett hus med ett stort vardagsrum, kök och sen ett annat rum med bord och stolar. Våningssängarna bestod av tre våningar så alla fick plats vilket var perfekt. I huset fanns det två öppna spisar så vi eldade på som faan! Varmt och skönt tills det blev lite för varmt! :D Det fanns till och med en bastu i ett annat hus nere vid vattnet och jag, Anna, Loffe och Nille badade. Jag kan säga att det var sjukt kallt i vattnet men vad faan det var lätt värt att ta ett litet dopp :D På kvällen blev det lite mumsade på mashmallows vid den öppna brasan och en massa skitsnack och lite senare grillade vi nere vid vattnet vid grillplatsen! Det blev en rätt tidig kväll iallafall för mig, Matilda och Ellen. Morgonen därpå vaknade vi klockan sex och sen blev det packning av allting och sen städade vi ur i huset och sen gick vi mot bussen som skulle ta oss hem till Örebro. Efter en lång busstur var vi äntligen hemma! Det var skönt att vara borta ett tag men riktigt skönt att komma hem igen. Duscha och ligga i en riktigt skön och mjuk säng med sina egna kuddar och älskade pojkvännen! Tack Rms3a för ännu en skitbra vildmarkstur! Jag hade riktigt trevligt! Kram kram!

Vildmarkstur med Rms3a i Ånnaboda! Det är år 2008 & 20 dagar kvar till studenten!

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards