Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Lisa Ullström - 8 maj 2008 19:06

Nu har jag och Johan ätit. Jonna har vandrat hemåt och vi är uppe i lägenheten igen. Satt och åt i den sjukt varma solen. Vi ska kolla på film nu! Och efter det är det so you think you can dance och sen sanningens ögonblick. Nej, nu ska jag städa lite så vi kan mysa! Kanske skriver något senare :) Kram kram :)

Av Lisa Ullström - 8 maj 2008 18:12

Sitter hemma och chillar med Jonna. Vi har varit och handlat lite mjölk, bräd och glass på Ica! Nu koller vi lite klipp på youtube och snart kommer Johan hem med kebab! Den ska vi äta på uteplatsen nedanför lägenheten :)

Av Lisa Ullström - 8 maj 2008 15:06

Precis varit ute och haft en kort liten rast med Jennie. Vi gick ner mot ån och klättrade upp i ett träd och chillade lite. Vi var faan rätt smidiga som kom upp dit och dessutom ner, haha! Multimedian är ju intressant "not"! Kommer ingenstans och jag ligger nog väldigt nära ett Ig! Men till alla er positiva och negativa människor så har jag en glad nyhet! (För min egen del) Och det är att jag får gå kvar på Risbergska och plugga upp mina ämnen  i ett år till. Jag känner mig glad och motiverad så nu ska jag verkligen ta vara på den här chansen och vara så jävla egoistisk så ni fattar inte. Its my time nu faan! Mina betyg ska bli bra, rakt av! Känns bra! Hoppas att ni är glada för min skull för det är jag :D Efter den här lektionen kanske jag ska träffa Jonna på stan en sväng annars ska jag hem och plocka lite och sen ska jag väl laga mat med Johan när han kommer hem. I kväll blir det lugnt. Ska inte jobba i dag, tar det på Söndag istället. Ska försöka komma i säng tidigt i kväll så jag är någolunda pigg i morgon när jag ska jobba! Hoppas det blir bra med folk på Kåren i morgon iallafall! Om ett par veckor ska jag fotografera Annas hundar också för hennes mamma tyckte att bilderna på Anna var jättefina. Om bilderna blir så bra som vi hoppas så ska dem användas till Annas pappas 40-årspresent! Faan, ni har ju fortfarande inte sett bilderna på Anna! Haha, första gången jag behåller några bilder för mig själv som ingen har sett ;) Haha! Synd ;) Fan, vad jävlig jag är men men livet är hårt! Igår var det ju föresten fotbollsmatch mellan Sverige och Italien. Sverige vann. I Tisdags var vi ute på Pitchers och Satin med Italienska lagets tränare. Haha, det ni era jävlar ;) Trevliga var dom iallafall! Nej, nu kanske jag borde engagera mig lite på multimedian innan ansiktet slänger ut mig här i från! Ha det så bra så länge och hoppas att eran skoldag är mycket kortare än min :( Shutt!

Av Lisa Ullström - 8 maj 2008 14:19

Hann sova ungefär en timma innan jag skulle hoppa in i duschen och åka till skolan. Tog bussen till skolan och chillade lite med Jennie, Matilda, Erika och Anna. Nu sitter jag på multimedian! Hatar den här skitkursen faan! Fint väder och man ska sitta inne i en två och en halv timma! :)

Av Lisa Ullström - 8 maj 2008 10:35

Allting kommer lösas och bli bättre igen. Om du har pengar i fickan eller ett ess i din ärm. Och vi tror vi strävar mot samma mål men när man tittar på det är det bara ordiooo! Många dom låter strömmen föra dom fram. Av olika anledningar ligger vissa på soffan andra får ett jobb och dom flesta dom gör vad dom kan. Så nu går man ut gymnasiet och ekonomin den är lika med noll. Och så pluggar man vidare inte för att man vill, bara för att det inte finns några jobb. Eller så jobbar man svart japp mellan morgon och natt. Kanske till och med kvällar och helger med massa tur kan man få sej en rast. Man ska väl inte klaga antar jag för vårt land är ju tryggt. Aldrig krig, knappt nån svält - men fan inget anställningsskydd. Vissa förknippar sin arbetssituation med välbehag. Och pratar om jobb som nånting som dom gör sej förtjänta av. På sätt och vis är det väl rätt och riktigt men. Dom som kvalificerar för samma sak och dom letar efter samma jobb men dom heter Muhammed i efternamn dom får sticka hem. I landet med om största varmaste öppnade famnar. Röstar man fram att endast vissa ska bli kramade mjukt. Det finns platser på vägen där vissa av löftena stannar. Och det gör att man får forsätta va arbetslös eller slava som djur. Dom lägger fram förslag efter den franska modellen. Att du kan anställas utan några som helst tryggheter och sparkas på fläcken (va, va? meeen). Ett litet jobb i ditt lilla liv jag menar vad är det? Välkommen till ditt nya tidsfördriv hälsningar AUC. Och så tycker dom mest att man bara klagar och gnäller. Vanliga människor utan plats i vårat vardagssamhälle. Men man ska väl inte klaga antar jag för vårt land är ju tryggt. Aldrig krig, knappt nån svält - men fan inget anställningsskydd! Allting kommer lösas och bli bättre igen. Om du har pengar i fickan eller ett ess i din ärm. Och vi tror vi strävar mot samma mål
Men när man tittar på det är det bara ordiooo!

Av Lisa Ullström - 8 maj 2008 10:28

Håltimma fram tills klockan kvart över två. Så semst! Hade idrott från klockan kvart över åtta till kvart i tio. Ska vila en stund tänkte jag. Så sjukt fucking trött! Är lite nere också eftersom att jag förmodligen inte komma kunna åka på cruisingen i Linde. Gör jag det så förlorar jag liksom fyra hundra spänn och det känns lite ovärt men men vi får se. Kanske hinner dit en sväng innan jobbet. Det är bara att hoppas! Man kan inte få allt här i livet.

Av Lisa Ullström - 8 maj 2008 07:41

Ja, nu ska jag till skolan. Står att jag har fyra lektioner på schemat men men man vet aldrig hur det blir. På håltimman ska jag iallafall försöka hinna hem en sväng och sen upp på stan och fixa en personlig sak! Måste fixa hem tröjorna också fan :P Nej, nu ska jag rulla till skolan! Kramkram :)

Av Lisa Ullström - 8 maj 2008 06:05

Tidiga mornar är det värsta jag vet. Jag är så fucking trött! Sovmorgon hade varit fint i dag! Blev rätt sent i går och den här dagen är så sjukt jävla lång! Nej, fyfan! Absolut ingenting jag ser fram emot men men klockan kvart över två har jag multimedia så då kan jag blogga :D Nej, jag kanske borde packa idrottklädder, käka frulle och sen dra mig! Ha en bra dag! Hey :)

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards