Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Låtar=minnen?

Av Lisa Ullström - 4 maj 2008 02:41

Dumt att sätta ett frågetecken där för dem flesta skulle nog hålla med om att låtar får en att minnas saker och ting i livet. Som t.ex låten du är min man. Hur töntig som helst och jag har alltid hatat den men efter Gran Canaria 2007 så är det en låt som jag kan sitta och lyssna på, haha! Helt sjukt! Det är ju min och Zanas låt. Den blev det när vi var i Gran Canaria och de spelade en massa sådan slags musik på vårt hotell och på våran favoriterestaurang. Den låter är bara våran och Zana är min man! Härliga minnen som väcks när man hör den låten! Låtar väcker så jävla mycket känslor! Mer än man tror ibland tror jag för varje gång jag kollar på extreem home makeover (med ljud) så storbölar jag, varje gång. Men när det inte är något ljud på så blir det verkligen inte samma känsla. Inte så konstigt igentligen men ändå liiite på något sett haha! Ja, här sitter jag och filosiferar. Tänker på en massa saker just nu. Min kära pojkvän frågade mig nyss (eftersom att jag blev sur) om det finns tabletter för folk som har lätt för att bli sura. Problemet med killar är att dem inte fattar att man blir ännu surare, argare och förbannad när dem säger att man är sur hela tiden. Eller när dom ställer frågan, är du sur? - Nej! Är du sur? - Nej!!! Men dom fortsätter ju hela tiden och även om jag inte var sur innan så lyckas jag ju bli det! Förstår ni? Varför skriver jag om det här? Jo, för att jag tänker på det men nu ska jag börja tänka på något annat! Okej, jag började nyss tänka på något helt onödigt. Satt och funderade på om jag kan skriva något intressant och vettigt, så jag kollar bort från min dataskärm och ser den feta högen med handdukar, kläder och smink som ligger i hallen. Det blir så här varje kväll när jag jobbar, ska ut eller något. Man duschar och slänger handdukarna i hallen, sminkar sig och tänker jag tar rätt på det senare, vilket man inte gör och sen värst av allt. Kläderna. Att det ska vara så förbannat jävla svårt att bestämma sig för vad faan man ska klä på sig. Först testar man strumpbtxor och ett långt slappt lite, ett par sneakers och en adidaströja fast man tydligt vet med sig att man inte orkar ha legging, strumpbyxor eller vad faan det är. Det slutar med att jag som vanligt drar på mig någonting helt oigenomtänkt och som i dag till exempel fick Johan komma till Klaras med mina baggy jeans. Varför tog jag inte bara på mig det bekväma istället för det "snygga"? Fyfan! Nej, i morgon ska jag ha på mig snyggt, skönt och något jag trivs i. Mysbrallor hade jag på mig på Kåren i Fredags! Så jäävla skönt! Skiter i vad folk säger, det är det nya modet faktiskt. Mysbyxor på krogen, det är luftigt, skönt, svängigt och avslappnat! Skål för det nya modet, god natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Ullström - 22 februari 2009 02:58

Tänkte bara skriva ett sista inlägg i den här bloggen eftersom att det fortfarande kommer in folk här på bloggen! Jag har som sagt en ny där jag heter: lisaullstrom.devote.se! Hoppas vi ses där! Ha det så bra! /Lisa! ...

Av Lisa Ullström - 9 januari 2009 23:25

HEJ IGEN! JAG HAR BYTT BLOGG SÅ NI VET. NÅGRA VERKAR HA MISSAT DET SÅ HÄR HAR NI MIN NYA BLOGG: LISAULLSTROM.DEVOTE.SE! ...

Av Lisa Ullström - 6 januari 2009 22:08

Jag länar härmed bloggagratis för att flytta till devote.se men just nu finns det inte mycket för er att läsa. Det kommer, det kommer. /L. (skriver ut bloggnamnet sen när jag fått fixa klart den lite mer) ...

Av Lisa Ullström - 6 januari 2009 21:20

Idag har jag och min älskade Johan varit tillsamans i 19 underbara månader! [v] ...

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards