Direktlänk till inlägg 24 maj 2008

Saknad

Av Lisa Ullström - 24 maj 2008 11:41

Jag saknar tiden för några år sedan när jag bodde med familjen i Gällersta. Det kändes som att allting var så enkelt. Inga bekymmer och svåra val som det är nu. Mamma, pappa och Vigdis skjutsade mig vart jag än skulle. Om det var till Talangen, träning, kompisar, macken i Ekeby spelade ingen roll. Dom ställde alltid upp. Jag hade mitt eget rum i ett annat hus än mamma och pappa som jag delade med Vigdis. Jag vet inte hur många gånger min familj hjälpte mig att möblera om, måla, tapetsera och köpa nya saker till rummet. En annan sån där sak som jag saknar nu som jag antagligen aldrig kommer vara med om igen är när man på helger blir väckt av lukten från varmt bröd med ost och skinka. Det var riktigt mysigt och inte direkt något ens mamma styr upp till en nuförtiden men inte så konstigt när man inte bor hemma. Allting var för faan enkelt! Min bästa vän, var min granne. Kunde man ha det bättre? Jag fick bo på landet, jag hade en egen häst som jag tog hand om och tävlade med. Jag gick ut på promenader, cyklade till stan och till träningen. Jag var pigg, lycklig och hade mycket mer energi. Den energin jag önskar att jag hade i dag när jag verkligen behöver den. Jag gick i skolan i Brickebacken och trivdes jättebra. Jag umgicks med mina vänner och hade problem med en del som jag inte tyckte om. Jag träffade Zana och Jonna och dem är två av mina närmsta vänner i dag. Jag hade bra lärare och betygen var helt okey. Det var inte som det är nu att om jag inte klarar ett prov så får jag IG i kursen. Nej, det var annat då. Jag saknar alla vänner jag hade. Alltså okey just nu när jag jobbar som vimmelfotograf känns det som att jag känner alla och att alla känner mig. Men det är ju inga riktiga vänner som jag umgås med på min fritid. Då var det vänner, många, många vänner som jag verkligen hände med. Jag hade många som ställde upp för mig. Det har jag nu med men förut var det annorlunda på något sett. Men det var inte perfekt då heller. Det fanns folk som tryckte ner mig men människan är så. Verkar ha behov av att trycka ner för att själv må bra. Jag fick inte ha min egen stil, mina frisyrer alla mina smycken och mina konstiga kläder: för att folk pratade. Men saken var ju att jag aldrig brydde mig, för jag gillade min stil. Vissa personer trodde jag var mina bästa vänner men i dag vet jag bättre. Jag kom på det för sent men bättre sent än aldrig för i dag mår jag bättre över vissa val jag gjorde då. Jag saknar två personer som bodde hos mig och min familj. Två fosterbarn. M och M. Dom var som mina bröder och vi satt i stort sett ihop. Så fort jag bråkade med någon så var dom där som min backup, haha! Vi satt alltid på våra rum, fast tillsammans och lyssnade på mamma skön musik, jag minns att vi lyssnade på Dead Prez och grejer. Vi hittade på saker tillsammans jävligt ofta, vi filmade till och med en egen film! Kommer aldrig glömma hur jag ser ut i den filmen. Blingbling i hela käften, alltså tandställning, hål i hela öronen, rosa linne, en jävla bombarjacka och dessutom hade jag precis tränat när vi spelade in filmen, haha! Ser förjävlig ut! Men jag saknar det ändå och jag saknar dem. Ingenting kommer bli som förut men allt som händer mig och som har hänt mig i mitt liv. Det bär jag med mig!

 
 
Lina

Lina

25 maj 2008 01:47

så jävla sant.
vi hade det bra, helt underbart egentligen om man nu blickar tillbaka.
Men det tunga nu får vi hoppas tar oss till nått annat bättre, som liknar det andra.
Jag saknar det jag med, varje dag-

http://evelinaj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Ullström - 22 februari 2009 02:58

Tänkte bara skriva ett sista inlägg i den här bloggen eftersom att det fortfarande kommer in folk här på bloggen! Jag har som sagt en ny där jag heter: lisaullstrom.devote.se! Hoppas vi ses där! Ha det så bra! /Lisa! ...

Av Lisa Ullström - 9 januari 2009 23:25

HEJ IGEN! JAG HAR BYTT BLOGG SÅ NI VET. NÅGRA VERKAR HA MISSAT DET SÅ HÄR HAR NI MIN NYA BLOGG: LISAULLSTROM.DEVOTE.SE! ...

Av Lisa Ullström - 6 januari 2009 22:08

Jag länar härmed bloggagratis för att flytta till devote.se men just nu finns det inte mycket för er att läsa. Det kommer, det kommer. /L. (skriver ut bloggnamnet sen när jag fått fixa klart den lite mer) ...

Av Lisa Ullström - 6 januari 2009 21:20

Idag har jag och min älskade Johan varit tillsamans i 19 underbara månader! [v] ...

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards