Alla inlägg under juni 2008

Av Lisa Ullström - 18 juni 2008 20:02

Det finns SATC på Tv, fotbollsmatch mellan Sverige och Ryssland eller Stilpoliserna. Vad ska man välja liksom? Stilpolserna åker ju fet bort. Men jag orkar inte kolla på fotbollen, vill bara veta resultaten sen! Självklart hoppas jag på Sverige! Funderar på SATC eller lägga mig i soffan och läsa min bok. Jag är så jävla trött, kan ju alltid vila tills Madelen kommer över om hon orkar efter jobbet. Nej nu börjar Sex and the city igen! Ha en trevligt kväll! I morgon drar vi brudar!

Av Lisa Ullström - 18 juni 2008 19:01

I have a confession to make: Ronja, min kära vän har fått körkort! Jag är så jävla glad för din skull och jag hoppas att om jag åker bil med dig så lever jag när jag kliver ut ur den! Massa pussar och kramar till dig sötan! 


Jag har en summa pengar, och för den summan pengar funderar jag på att köpa en ny kamera eller resa. Eller kanske både och. Kameran känns viktigast och roligast. Den jag har nu och jobbar med är en Canon eos 400D och det är slitsamt för den lilla jäveln på jobbet ibland när folk tycker och puttar i en hit och dit! Iallafall så funderar jag på en ny kamera till hösten och sen kan man ju alltid använda pengarna till Gran Canaria i Februari! Det vore inte helt fel, men men det där ordnar sig. Att spendera dom blir iallafall inget problem haha! :D


För en massa mer bilder och från längre tillbaka i tiden, besök: http://lisalinnea.bilddagboken.se! Nu ska jag läsa lite eller kolla på Tv! Shutt!




Av Lisa Ullström - 18 juni 2008 18:17

När jag var på stan köpte jag alltså ett par skor för 99 spänn! Johan tyckte att dom var fula men jag tycker att dom är gyrmma! Kan lägga upp en bild på dom i det här inlägget så kan ni avgöra för er själva! Köpte även strumpbyxor som är mycket viktigt att ha. Sen blev det ett skydd till displayen på kameran för att undvika mer onödiga repor! Sist men inte minst blev det tre jättefina klänningar! Tycker om dem skarpt faktiskt! För övrigt så åkte Jonna nyss hem till sig och Johan åkte till Fellingsbro. Jag har stått och diskat den senaste timmen. Så jävla jobbigt men jag har kommit fram till att det nog är bättre att diska varje gång man ätit istället för att vänta flera dagar. Blir ju så jävla mycket till slut! Sämst!


Om i morgon by the way så ska inte Melinda med till Halmstad i morgon vilket känns lite tråkigt trots att jag knappt känner henne. Det enda positiva jag kan komma på med att hon inte ska med är att det blir mer plats för prylar och för oss andra i bilen. Jävligt tråkigt att hon inte ska med faktiskt men men, går det inte så går det inte. Ska tjata på våra andra älskade vänner och se om någon har möjligthet eller pengar att haka på! Vore så jävla roligt att få med någon mer. Jag har iallafall packat alla mina klänningar, smycken, smink och massa skit! Jag är laddad, taggad och redo!

Av Lisa Ullström - 18 juni 2008 13:36

Nu har jag precis kommit hem från stan. Handlade lite grejer med Ronja, bland annat två par strumpbyxor till Halmstad och ett par skitsnygga klackskor för 99 spänn! Vilket jävla kap alltså! Lite unika skor var det också så jag kan inte vara mer nöjd. Handlade lite annat också :)! Johan kommer hem om en timma ungefär och då ska vi nog fixa mat hoppas jag för jag har inte ätit något idag än så jag dör snart! I kväll ska han till Fellingsbro och fira Mats som fyller men jag kan inte följa med, ska packa och städa och dessutom så kommer Madelen hit och myser lite eftersom att vi åker i morgon! Nu är jag riktigt jävla taggad på att åka! :D Weeeyyy!

Av Lisa Ullström - 18 juni 2008 10:04

Detta är min packlista:


  • Alkohol (Champagne, cider, sprit och Smirnoff ice)
  • Bok
  • Solglasögon
  • Pengar, legitimation och kort
  • Mobil, laddare och förra mobilen
  • Kamera, laddare, batterier, minneskort och objektiv
  • Lakan
  • Handduk
  • Bikini
  • Shampoo, balsam och rakhyvlar
  • Kudde
  • Skor
  • Kläder
  • Smink
  • Hårfön, hårspray och löshår
  • Smycken
  • Strumpbyxor


Jag har ingen aning om jag har missat något men det har jag fram tills i morgon att ta reda på och om en timma och tjugo minuter ska jag möta Ronja utanför H&M. Vi måste handla lite till i morgon! Säg gärna till om det ser ut som att jag missat något, haha!

Av Lisa Ullström - 18 juni 2008 09:42

Fyfan, vad jag känner min stressad. Lägenheten ser verkligen förjävlig ut så nu ska jag faktiskt ta och städa den! Ska ju träffa Ronja på stan se också så det är lite brådis! Fick sms av Jasmine i morse. Hon saknade mig och jag saknar henne fett! Måste faan hälsa på henne snart! :)

Av Lisa Ullström - 18 juni 2008 00:05

Mina problem är så pass små att dom knappt räknas som problem med det kanske gör ont ändå!


Nu börjar jag bli trött! Har suttit framför datan ett tag och varvat ner. Varit så jävla stressig och fullt upp hela dagen så det var skönt att bara sitta och chilla ett tag istället för att gå och lägga sig direkt. Men snart däremot ska jag lägga mig i sängen och läsa lite i min bok.


Vad faan gör det om 100 år? Vi alla ska ändå dö. Så jag tänker leva livet, helt enkelt. Det är mottot!


Jag har så jävla mycket jag vill skriva som jag behöver skriva men jag har ingen ork. Skriver mest bara en massa onödigt skit som ni säkert inte ens bryr er om? Snart, kanske jag kan ta tag i detta och skriva utifrån mitt hjärta. Nu ska jag sova, så det får vänta tills i morgon, i övermorgon, om en vekcka, om en månad eller vem vet. Kanske ett år. God natt, L!

Av Lisa Ullström - 17 juni 2008 23:16

Finally hemma och nu är det helt lugnt. Nu ska jag berätta lite. Var ju ett jävla körande fram och tillbaka, hit och dit i dag men hur som helst när jag och Johan kom hem så la han sig i sängen och sov. Han sov länge och djupt! Jag la in bilderna och det tog låång tid kan jag säga så när jag klockan var halv sju var jag tvungen att plocka ihop mina grejer, säga hej då till Johan (som fortfarande sov) och sen ta cykeln till Ellen. Jag hade fortfarande inte ätit på hela dagen förutom tre kakor och en macka så jag höll på att dö. Men skit samma, i alla fall så kom jag till Ellen och vi stod ute, Ellen jag och Ronja och snackade lite tills Coco och Melinda kom. Efter lite snack gick vi in och planerade och kollade igenom packlistor, bestämde hur mycket pengar vi skulle lägga och vem som skulle ta med vad så att inte alla tog med sig plattång, hårfön och så vidare när vi kan dela på det liksom. Efter ett tag där så gled jag och Ronja hem till mig och Johan. Väl hemma sov Johan fortfarande, han måste vart helt slut och det förstår jag faktiskt. Han slet sig upp ur sängen och Ronja testade i stort sett alla mina klänningar, haha! Hon hittade tre klänningar och en typ lång topp/klänning som hon ville ta med till Halmstad. Hon hittade även ett par örhängen. Vi satt och snackade lite, kollade på bilder och sen käkade jag och Johan mat. Det blev kebab i dag för ingen av oss orkade ställa sig och laga mat så sent som klockan halv tio. Vid 10 fick jag ett sms av Jonna där det stod: Sover du gumman? Puss. Det gjorde jag ju inte så jag svarade att jag var vaken och hon sa att jag skulle komma ut på balkongen och där nere på gården stod hon :) Min lilla baby! Trevligt att se hennes goa lilla ansikte! :D Hon kom upp en sväng efter ett tag och jag hade som sagt helt glömt bort att jag skulle jobba så jag hann i stort sett bara dra på mig ett par baggy jeans över mina leggins och så cyklade jag, Ronja och Jonna upp mot stan. Ronja cyklade ifrån oss vid polishuset eftersom att hon skulle hemåt men vi ska ses en sväng i morgon på stan och handla lite grejer inför Halmstad! Jonna följde mig till Satin och vi stod och snackade lite och sen taggade hon hemåt. Jag jobbade, var kanske 40 pers på Satin men jag var snabb så det gick fort. Nu är jag hemma igen. Ska fixa med lite bilder och sen ska jag packa lite! Skönt att greja lite! När jag lägger mig i sängen ska jag läsa lite, har inte gjort det på hela dagen och boken är jag så jävla intressant så jag måste verkligen läsa känner jag. Föresten så funkar min mobil finemang och den är riktigt bra faktiskt så det var ett skitbra köp! Den hette W380i. Tror jag skrev fel sist. Lila är den :) Skönt att byta mobil måste jag säga! Hittade äntligen en jag tycker om :) Föresten, jag och Caroline var verkligen så psyk tidigare idag! Haha! Vi tog tusen bilder totalt på fotbollsmatchen plus att vi filmade. Kameran och blixten gick varma kan jag säga, haha! En sak till föresten: det jag skrev förut om killen som ramlade och slog i knät och allt det där! Johan sa till mig att det var en ispåse han hade under bandaget och det lät rätt rimligt för annars stack benpipan ut mer än en decimeter och jag menar det låter lite sjukt plus att jag ju fick höra att han inte hade brutit det. Men det är ju tur det! Nej, nu ska jag greja lite :) Kram, L!

Ellen, Ronja, Coco och Melinda!

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards