Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Lisa Ullström - 17 juni 2008 23:16

Finally hemma och nu är det helt lugnt. Nu ska jag berätta lite. Var ju ett jävla körande fram och tillbaka, hit och dit i dag men hur som helst när jag och Johan kom hem så la han sig i sängen och sov. Han sov länge och djupt! Jag la in bilderna och det tog låång tid kan jag säga så när jag klockan var halv sju var jag tvungen att plocka ihop mina grejer, säga hej då till Johan (som fortfarande sov) och sen ta cykeln till Ellen. Jag hade fortfarande inte ätit på hela dagen förutom tre kakor och en macka så jag höll på att dö. Men skit samma, i alla fall så kom jag till Ellen och vi stod ute, Ellen jag och Ronja och snackade lite tills Coco och Melinda kom. Efter lite snack gick vi in och planerade och kollade igenom packlistor, bestämde hur mycket pengar vi skulle lägga och vem som skulle ta med vad så att inte alla tog med sig plattång, hårfön och så vidare när vi kan dela på det liksom. Efter ett tag där så gled jag och Ronja hem till mig och Johan. Väl hemma sov Johan fortfarande, han måste vart helt slut och det förstår jag faktiskt. Han slet sig upp ur sängen och Ronja testade i stort sett alla mina klänningar, haha! Hon hittade tre klänningar och en typ lång topp/klänning som hon ville ta med till Halmstad. Hon hittade även ett par örhängen. Vi satt och snackade lite, kollade på bilder och sen käkade jag och Johan mat. Det blev kebab i dag för ingen av oss orkade ställa sig och laga mat så sent som klockan halv tio. Vid 10 fick jag ett sms av Jonna där det stod: Sover du gumman? Puss. Det gjorde jag ju inte så jag svarade att jag var vaken och hon sa att jag skulle komma ut på balkongen och där nere på gården stod hon :) Min lilla baby! Trevligt att se hennes goa lilla ansikte! :D Hon kom upp en sväng efter ett tag och jag hade som sagt helt glömt bort att jag skulle jobba så jag hann i stort sett bara dra på mig ett par baggy jeans över mina leggins och så cyklade jag, Ronja och Jonna upp mot stan. Ronja cyklade ifrån oss vid polishuset eftersom att hon skulle hemåt men vi ska ses en sväng i morgon på stan och handla lite grejer inför Halmstad! Jonna följde mig till Satin och vi stod och snackade lite och sen taggade hon hemåt. Jag jobbade, var kanske 40 pers på Satin men jag var snabb så det gick fort. Nu är jag hemma igen. Ska fixa med lite bilder och sen ska jag packa lite! Skönt att greja lite! När jag lägger mig i sängen ska jag läsa lite, har inte gjort det på hela dagen och boken är jag så jävla intressant så jag måste verkligen läsa känner jag. Föresten så funkar min mobil finemang och den är riktigt bra faktiskt så det var ett skitbra köp! Den hette W380i. Tror jag skrev fel sist. Lila är den :) Skönt att byta mobil måste jag säga! Hittade äntligen en jag tycker om :) Föresten, jag och Caroline var verkligen så psyk tidigare idag! Haha! Vi tog tusen bilder totalt på fotbollsmatchen plus att vi filmade. Kameran och blixten gick varma kan jag säga, haha! En sak till föresten: det jag skrev förut om killen som ramlade och slog i knät och allt det där! Johan sa till mig att det var en ispåse han hade under bandaget och det lät rätt rimligt för annars stack benpipan ut mer än en decimeter och jag menar det låter lite sjukt plus att jag ju fick höra att han inte hade brutit det. Men det är ju tur det! Nej, nu ska jag greja lite :) Kram, L!

Ellen, Ronja, Coco och Melinda!
Av Lisa Ullström - 17 juni 2008 22:13

Faan, jag hade helt glömt bort att jag skulle jobba i dag! Har Ronja och Jonna här också! Nu måste jag springa SHUTT!

Av Lisa Ullström - 17 juni 2008 18:16

Fy fan, vad klockan går fort. Om 45 minuter ska jag vara hos Ellen och har inte ens hunnit käka än. Jävla skit, men men sånt är livet. Får väl koka ihop lite pasta eller nå skit! Nu måste jag sätta igång här hemma! Shutt!

Av Lisa Ullström - 17 juni 2008 16:20

Imorse plockade Caroline och hennes mamma upp mig hemma. Vi åkte till Grenardjärvallen för att kolla när hennes lillebror Andreas, som för övrigt fyller 16 år idag skulle spela match! Andreas gjorde första målet så ett stort grattis till honom både för det och för att han fyller! Matchen var rätt spännande. Det var mellan Örebro och Uppland någonting. Örebro gjorde två mål och sedan gjorde Uppland(?) två mål så matchen blev oavgjord. Jag tror att Örebroarna blev lite sega i slutet. Iallafall så under matchen skadades en kille och jag tror det var en av dem värsta sakerna jag sett. Killen ramlar på planen, jag såg inte exakt hur eller om det var illa eller så. Men han slog sig själv och han grät, skrek någon gång och blev buren bort på bår och förbi läktaren. Jag satt längst ner på läktaren så dem gick förbi oss med honom på båren. Alltsåå, jag dog! Jag skakade. Höll på att kräkas. Hans knä stod ut typ en decimeter, det var helt sjukt. Jag var säker på att han hade brutit hela skiten och han slog sig själv som faan och jag antar att det var för att försöka få ondare någon annanstans än i knät. Han var grym spelare så tråkigt att han åkte av plan liksom. Hur som helst så fick vi höra att det hade svullnat som faan men det tyckte jag lät konstigt för jag har aldrig sett något så illa. Inte när jag bröt armen heller. Då stod det ut som faan men absolut inte på det där sättet. Hur som helst så hoppas jag att han är på fötterna igen!

Johan plockade upp mig vid planen och vi åkte hem, hämtade min nya mobil som inte funkade och åkte till Lager 157. Jag testade lite grejer men var lite osäker om jag skulle köpa något. Hittade iallafall ett skitsnyggt och dessutom billig halsband som jag köpte.


Efter det åkte vi till Marieberg och skulle byta min mobil mot en ny MEN dom hade inte rätt färg så vi fick åka in till stan och byta den där. Väl inne i stan ångrade jag mig och ville tillbaka till Lager 157 igen och Johan snäll som han är ställde upp och vi åkte dit. Det blev ett långt blått linne med en pistol på haha, ett till likadant halsband ifall att det andra skulle gå sönder och en massa silverarmand som var skitsnygga!

Sen rullade vi hemåt! Äntligen och här sitter jag. Mobilen funkar och jag ska lägga in bilderna på datan nu och sen ska expressenbilderna in på expressen sen tänkte jag lägga in bilder här. Sen när allt är klart ska vi käka och sen måste jag skynda till Ellen för att sen skynda hem, duscha, fixa mig och sen dra till jobbet! Bilderna kommer upp om ett tag :) Kram kram, L!

Av Lisa Ullström - 17 juni 2008 09:34

Klockan är bara halv tio men nu ska jag ner och bli hämtad av Caroline och hennes familj! Vi ska dra och kolla på hennes lillebrors fotbollsmatch :) Nu måste jag springa ner för dem kommer! Hey!

Av Lisa Ullström - 17 juni 2008 00:14

Ja, det är vad jag är! Fortfarande uppe fast jag borde ligga i sängen nu och läsa min bok. Det är vad jag ska göra nu by the way. Har en del att göra i morgon! Sååå, natti natt!

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards