Alla inlägg den 27 december 2008

Av Lisa Ullström - 27 december 2008 21:00

Nu bjöd jag på lite bilder.  Två nya, tre gamla så jag måste helt enkelt ge mig ut på en fotorunda snart. Ska ju iväg och fota tidigt i morgon bitti så vi får se vad det blir för resultat. Kanske ska iväg till Brickebacken och aktivera mitt gymkort i morgon och träna med Evelinas mamma Maria. Får se hur det blir men jag har stor lust till det iallafall :) Men nu är det dags att duscha och sen dra till jobbet :)

Av Lisa Ullström - 27 december 2008 20:44


Av Lisa Ullström - 27 december 2008 20:28

Felix, Johan och Isak på juldagen hos Johans föräldrar i Fellingsbro.

Av Lisa Ullström - 27 december 2008 20:11

Jag och Johan lagade maten, plockade lite och grejade medans Felix spelade Need for speed undercover på Johans data. Det blev sjukt god mat idag: Kycklingfilé med ris och bearnaisesås samt vitlöksdipp. Före maten åt vi också vitlöksbröd som smakade grymt bra! Helt underbar mat kan jag lova! Nu har jag diskat, haft jif på hela spisen så den är skinande vit och sitter nu bara här en liten, liten stund. Ska snart fortsätta damma av i köket innan jag hoppar in i duschen. Ska vara på jobbet vid elva har jag tänkt, tio är för tidigt. Inge folk där då så bättre att gå dit lite senare. Jag är väldigt trött men det tar inte så många timmar att jobba så det är bara att köra!

På Tisdag blir det Sthlm med mammosh och Moster. Anna-Maria, min kusin skulle följt med och vi skulle åkt på Måndag men det var fullt och dessutom ska Anna-Maria tyvärr jobba. Men men, det ska nog gå bra ändå.


I morgon blir det tyvärr inte sova ut för mig heller, trots att jag behöver det för jag ska iväg med en kille och hans blivande fru till en kryka för att testfotografera lite innan dom ska gifta sig. Jag är lite smått nervös men det ska nog gå bra! Dom plockar upp mig här hemma vid halv elva (för, för tidigt) och sen åker vi till kyrkan. Sen när jag kommer hem, har Johan förhoppningsvis satt igång med tvätten eller tänker göra det så att jag kan få rena kläder. Medans han tvättar ska jag damma vardagsrummet och sen dammsuga och i köket med.


Nej, nu måste jag sätta igång med städningen så jag kan hoppa in i duschen och sen kila till Satin och sen Björnis för att jobba! Hoppas ni får en bra kväll så försöker jag lägga upp någon bild om en stund :) Kram, L! 

Av Lisa Ullström - 27 december 2008 17:11

Nu har jag städat sovrummet uppifrån och ner och fixat med byrån så det är fint vikt och så vidare. Har också skrubbat hela badrummte och diskat. Nu håller jag och Johan på och lagar mat till oss och Felix. Jag fixar vitlöksdippen och måste fortsätta med det nu! :)

Av Lisa Ullström - 27 december 2008 14:04

Det händer relativt ofta att jag drömmer mardrömmar om min kamera. Jag drömmer aldrig annars mardrömmar men min kamera får ofta spöken att spela med mitt huvud. I natt drömde jag att det var nyår eller någon liknande och jag och Johan stod bland en jävla massa annat folk på en bro någonstans och vatten forsade under bron. Vi stod där festade, var glada o.s.v när plötdligt min kameraväska som stod på bron ramlar ner i vattnet. Fy fan, vad jag hatar sådana drömmar alltså! Inte kul alls! Hemska tankar men det positiva är för det första att jag håller mer och mer koll på kameran och det andra att det ju faktiskt inte hade hänt något! :)

Jag har mycket med att plocka nu kan jag säga. Det är en byrå som ska monteras klart och innan jag ställer in den i sovrummet måste jag dammsuga och damma. Jag ska bädda sängen, plocka rätt och vika kläder, plocka rätt på allt som ligger på min databord. Det är nagellack tamponger, böcker, kalender, ciderbrukar, hörlurar, glad, tvdosor och så vidare. Ska försöka damma idag också om jag orkar men nu ska jag först svara på ett par kommentarer och sen ska jag städa direkt! :)

Av Lisa Ullström - 27 december 2008 14:00

Den här feta Adidasdressen fick jag i julklapp av Johan och skorna fick jag av mamma. Linnet fick jag av mamma igår när vi var på Marieberg. Jag älskar verkligen skorna och Adidasdressen som fan. Det är guld, jag är överlycklig! :)

Av Lisa Ullström - 27 december 2008 13:46

God morgon. Igår åkte vi med bilen i stället för bussen till Fellingsbro i stället för Frövi. Väl framme i Fellingsbro chillade vi i tio minuter, en kvart och sen skjutsade Johans mamma iväg oss till Frövo där vi mötte upp Tobbe och gick upp och festade hos Gunnarsson med Tobbe, Emma, Erik och en massa annat folk. Vi hann bara vara där en liten stund och sen gick vi till bussen och åkte till Lindesberg. Väl framme gick vi direkt till Hotelet och i vakten stod en kompis till min bror och vi känner varandra så jag behövde varken visa leg och han kollade heller inte genom min väska. Skönt som fan att slippa krångla. Vi stannade inte kvar på hotelet så länge eftersom att jag knappt kände någon men stötte på Dansken, Kawar och Johanna bland andra där inne. När vi gick tog vi bakvägen och vakten vid den dörren var också en vakt som jag känner lite smått sen hon jobbat på Kåren längre tillbaka i tiden :) Jag och Johan gick rakt över gatan och beställde mat. Blev en kebabtallrik för mig och kebabrulle för Johans del och fy fan vad god den var! Johans pappa plockade upp oss vid Statoil macken och vi åkte raka vägen hem och jag sov hela vägen i bilen. Var så jävla trött! Somnade direkt när vi kom hem till Johans föräldrar och i morse när vi vaknade fick vi fetinggoda pannkakor till frukost och efter det tog vi bilen och plockade upp Felix i Arboga. På vägen hem till Örebro handlade vi lite och är nu hemma. Jag ska städa och plocka, grabbarna ska spela och umgås! I kväll jobbar jag och ska försöka vila ett tag innan för jag är helt slut idag! Nu måste jag sätta igång för klockan är redan två :)

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards