Alla inlägg under april 2008

Av Lisa Ullström - 16 april 2008 14:30

Klipp dig och skaffa ett jobb! Du kanske tror att du är perfekt men nej! Tyvärr, hur mycket du än försöker så kommer du aldrig uppnå det. Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte bryr mig om att vara perfekt och att du vill vara perfekt! Du är en patetisk liten jävla människa som kommenterar allt och alla, antagligen i brist på självförtroende. Jag tycker faktiskt synd om dig som sitter bakom datorn och kommenterar min blogg. Väx upp för fan!

Av Lisa Ullström - 16 april 2008 09:36

Japp, i dag ska jag och Johanna redovisa vårat arbete om Betelkyrkan. Känns lite så där men ändå bättre än vad jag förväntade eftersom att vi har haft över en månad på oss (tror jag) och vi gjorde intervjun för några dagar sen. Men men vi fick iallfall mycket information och intervjun blev lång så det ska nog gå bra. Min buss går om en halvtimma men jag är stressad som en gris så jag borde nog gå och varva ner lite! Men men, idag ska det pluggas som fan!

Av Lisa Ullström - 16 april 2008 08:24

Jag andas snabbare, flackar med blicken, min puls slår snabbare, vilket får mitt hjärta att pumpa snabbare. Jag är nära panik! Det är snart dags för lilla, feta mig att ta studenten och här sitter jag och vill inte ens skriva hur många Ig:n jag har! För jag skämms! (Dessutom har jag inte ens en studentklänning än) Jag har kännt länge att det börjat gå ut för, men inte orkat göra något åt saken. Allt annat kom före skolan, när vännerna sket i det så gjorde man det ju själv också (helt mitt fel och mina val, lägger inte skulden på någon annan). I början gick det ju bra, jag träffade mina vänner och tog en fika men satt och pluggade fast dem satt och snackade skit. Dom skrattade bara åt mig, men dom stöttade i alla fall mig varje dag. Det var bland annat jag och Ismail som brukade ta en fika på Palette och jag pluggade som ett jävla djur men tio olika böcker på bordet. Han ställde verkligen upp, följde mig alltid hem när jag bodde ensam i Sörby och sen cyklade han hem. En äkta vän! I alla fall så träffade man en helt underbar kille, Johan. Jag har aldrig varit tillsammans med en så jävla bra kille som Johan. När jag varit tillsammans med Johan ett par månader så fick jag jobb, det var i slutet av augusti. Flyttade ihop med pojkvännen i Februari och sen fick man ännu fler jobb. Man vill hinna så mycket, träffa vänner, hitta på en massa roliga saker, och skolan är inte rolig för mig. Man vill åka till andra städer, träffa sina vänner och när man jobbar 3-4 fyra dagar i veckan, kvällar så blir man jävligt trött! Jag har bara mig själv att skylla! Det hade varit värt att satsat tidigare på skolan men det är lite för sent för det nu så det blir comvux för mig i höst! I sommar ska jag ha mitt sommarlov, åka till Bosnien och allt det där. Men i höst är det allvar för jag tänker inte slösa mer dyrbar tid, rakt av så är det bara! Jag är så jävla rädd för att sluta skolan!

Av Lisa Ullström - 15 april 2008 16:42

See baby, I'm trying to make you see, this is not pretend or make believe. I wanna be the woman that you need, just let me get close to you, take me in your heart. Every day I want you more and more, never in my life was I so sure. These feelings I have I can't ignore, so baby just let me know all I'm trying to say is. I love you!

Av Lisa Ullström - 15 april 2008 15:15

Träffat Caroline, Zana och mammosh idag! Fick käk, vin, locktång, elvisp, chips och grejer av morsan! Schyst, schyst men locktången sa jag till na att lämna tillbaks för den va skit! Träffade Zana en sväng på hennes skola och nu är jag hemma. Har precis bokat tvättid tills på Söndag och jag lovar er! Det behövs som fan! Riktigt illa nu alltså! Nu ska jag äta upp min glass och sen ska det städas!

Av Lisa Ullström - 14 april 2008 22:43

Helt sjukt i dag faktiskt! När jag vaknade i morse vad jag sjukt trött, visste inte ens om jag skulle orka gå upp ur sängen och jag menar jobbet gick ju fortare än vanligt igår och jag kom i säng vid två ungefär och det brukar ju bli senare! Knas, knas! Iallafall så hade jag prao med Jönsson och Jennie på brandstationen och det gick jättebra! Tjejer och killar i klass åtta på Waldorfskolan, lillån och vasa, som var lugna, lyssnade och inte skrek och härjade vilket jag tror brandmännen uppskattade!


När dagen äntligen var slut så träffade jag Zana och kollade biljetterna till Bosnien och priset var precis som vi tänkt oss, enda minuset var att jag måste byta plan och det är jag faan rädd för men men, värt för Zanas skull! Jag och Zana gled hem till mig en stund! Gjorde och så snygga (not) som möjligt i photoshop. hahaha! Bilder finns på lisalinnea.bilddagboken.se! Sen åkte hon hemåt och jag städade upp och började med maten! Johan kom hem lite efter sex och vi fixade käk, åt upp den och sen gick vi och la oss för att vila.


Jag trodde jag satte mitt larm på nio men nej, jag var så trött så jag glömde ställa in det och jag sov så bra så när jag vaknade visste jag faan inte om det var morgon, kväll eller natt. Nu är klockan 22:48 och jag måste upp och kolla lite film med Johan så vi kan somna om sen! Faan, vi som skulle hem till mamma och pappa i dag för att hämta mat och två presenter som mamma hade köpt till mig! Jajja, får väl ta en sväng dit i morgon då! God natt!

Av Lisa Ullström - 14 april 2008 06:37

Fy faan, vad trött jag är! Vaknade till när Johan gick till jobbet men var för trött för att orka säga hej då och han sa ändå inte hej då för han ville väl inte väcka mig! Nu sitter jag här, kan knappt hålla upp mina ögon, bussen går om en timma och jag sitter i Johans myskläder! Kanske borde ta på mig lite kläder så jag kommer i väg i tid!

Fy faan, vad jag inte ser fram emot den här dagen! Direkt när jag kommer hemn ska jag plocka undan mina kläder som ligger på golvet i hela lägenheten sen ska jag ta mig faan sova, annars kommer jag aldrig palla morgondagen! Inte för att jag ska göra så mycket i morgon! Jag är ju ledig :D Kanske ska vara barnvakt men det verkar inte som att det blir så nu tyvärr :( Ska ändå jobba i morgon igen så sova ska jag!


Varför just prao i dag? Massa jobbiga ungar som skriker och ställer en massa frågor! Jag är för trött för det här men jag tänker inte svika Jennie och Jönsson nu faan! Nu är det kläder som åker på och sen blir det frukost!  Nu kände jag att hela detta blogginlägg är svårt att förstå sig på så jag kanske skriver senare!

Hoppas att ni mår bättre än vad jag gör i dag! Im out!

Av Lisa Ullström - 13 april 2008 23:50

Det känns som att min blogg börjar bli jävligt tjatig! Jag skriver typ klockan är... bla, bla, bla och jag har precis kommit hem från jobbet och så vidare. Hur intressant är det då? Inte alls förstår jag! Så därför tänker jag göra så här i dag: Helt enkelt berätta vad jag gjort och sen inte skriva speciellt mycket om jobbet för det är ändå i stort sett samma sak förutom när tjejer raggar på mig och när folk är dryga! Började dagen med att handla med Johan, vilket ni redan vet och vi lagade fett goda våfflor när vi kom hem! Jag och Johan har tjaffsat en massa i dag men vad faan, jag har mens och sånt är livet! Det är ju inte värsta grejerna vi bråkar om! Iallfall så chillade vi ett tag och sen var jag tvungen att sätta igång att fixa mig inför bowlingturnen på Strike. Det var en tävligt för alla krögare, kan man säga i Örebro. Till exempel mitt lag, Örebroguiden, Satin, Stallycktan m.fl. I nuläget vet jag pinsamt nog inte vilka som vann men det var riktigt trevligt. Jag, Ahmed och Anders tränade först lite och sen körde vi vår första omgång! Drack lite gott, cider, tequila rose och sånt! Efter första omgången blev det mat och jag blev lite onykter så jag åkte till Caroline och chillade ett tag.


Var tillbaka på Strike vid 10 och då bowlade jag och Anders lite! Alltså den killen är så skön! Jag körde när det var hand tur så han sprang efter mig och puttade ut mig så jag ramlade mitt på banan! Haha, fyfaan! Men den bjuder jag på! Efter det var det dags för King and Queen on the hill eller vad det hette och jag åkte ut i första omgången, så bye bye!


Jag drog då till Björnis, tog mina bilder och nu sitter jag hemma! Bilderna ska in nu som vanligt men till skillnad från andra Söndagar så är det idag 20 bilder från Björnstugan istället för 10 från Satin och 10 från Björnis! Lite smidigare men det var tvunget att bli så eftersom att jag var i Smögen tidigare i veckan! När jag är klar blir det sängen för i morgon har jag, Jennie och Jönsson prao på Brandstationen och jag måste ju vara lite fräsch eftersom att vi ska hålla lektion för en massa ungar om handbrandsläckare, brand i kläder och så där! Hoppas att dagen går fort så jag kan träffa Zana och boka min biljett till Bosnien! Natti!

Presentation

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder/foton
 Mig
 Vad jag har för mig
 Mina nära och kära

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards